Έξι χρόνια μετά το Hidden City, οι Cult επιστρέφουν με ακόμα ένα εξαιρετικό άλμπουμ. Το Under the Midnight Sun κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες και αν μας έβαζαν να διαλέξουμε ποιος καλλιτέχνης θέλουμε να μας μιλήσει για την ζωή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τότε ο Ian Astbury σίγουρα θα ήταν ένας από αυτούς.
Ο frontman της μπάντας έχει μία φιλοσοφική προσέγγιση στη ζωή, έχει ασπαστεί τον βουδισμό και η κοσμοθεωρία του που φυσικά περνάει στους στίχους του έχει τρομερό ενδιαφέρον για τον ακροατή.
«Μία από τις μοναδικές μας επιλογές είναι να κοιτάξουμε μέσα μας και να οργανωθούμε ξανά, γιατί το παλιό σύστημα προφανώς δεν λειτουργεί», παρατηρεί. «Η γλώσσα έχει σπάσει, η επικοινωνία έχει σπάσει. Πρέπει να ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε γιατί το παρελθόν μας δεσμεύει, μας κρατάει πίσω» δηλώνει στο Apple Music ο Astbury για το νέο άλμπουμ. Αυτή που ακολουθεί είναι η ανάλυση του για κάθε τραγούδι του Under the Midnight Sun.
Mirror
Από πολλές απόψεις, αυτός είναι ένας καθρέφτης του κάρμα, τον οποίο αποκτάς μέσα από τη ζωή σου. Είναι μια αντανάκλαση της ζωής σου και των επιλογών που έχεις κάνει. Και το κάρμα δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό – απλώς συσσωρεύεται. Η ιδέα ενός καθρέφτη κάρμα προέρχεται από ένα ιαπωνικό χαϊκού που γράφτηκε από έναν σαμουράι. Μιλάει για τον καθρέφτη του κάρμα που έσπασε σε κάποια ηλικία. Νομίζω ότι το χαϊκού λέει ότι έσπασε στα 47 χρόνια ή κάτι τέτοιο — θρυμματίστηκε με ένα μόνο χτύπημα σφυριού. Έχει επίσης να κάνει με τον Καθρέφτη του Ταρκόφσκι, μία ταινία που ασχολείται με τον θάνατο και τον στοχασμό, που όλοι αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας
A Cut Inside
Το θέμα εδώ είμαι παρόμοιο με το «Mirror». Ασχολείται με την ιδέα του θανάτου. Όλοι έχουμε στιγμές δυσκολιών και περισυλλογής. Υπάρχουν τριαντάφυλλα, αλλά υπάρχουν και τα αγκάθια που τα συνοδεύουν. Και, φυσικά, η ζωή δεν αφορά μόνο εσένα. Αλλά ίσως η ιδέα του θανάτου είναι ένα από τα βασικά θέματα αυτού του τραγουδιού.
Vendetta X
Εδώ έχουμε το… ξεφλούδισμα των στρωμάτων της προσωπικότητας και την ανακάλυψη του πραγματικού μας εαυτού. Είναι ίσως μία εκδίκηση που παίρνεις από τον ίδιο σου τον εαυτό για τις κακές επιλογές του παρελθόντος. Όλα είναι μια εσωτερική, υπαρξιακή πάλη. Προσπαθούμε να μάθουμε να είμαστε καλύτεροι άνθρωποι και το ενσωματώνουμε στις δημιουργικές μας διαδικασίες, οπότε ίσως αυτός ο ανθρώπινος αγώνας, καθώς και ο πνευματικός αγώνας, φτάσουν στο «Vendetta X». Είναι το σημείο που οι γραμμές ενώνονται.
Give Me Mercy
Ο τρόπος που επικοινωνούμε πρέπει αξιολογηθεί εκ νέου. Δώσε μου έλεος σε μια νέα γλώσσα, λέει το τραγούδι. Έχεις ορισμένα γεγονότα στη ζωή σου που διαλύουν τα όσα ξέρουμε – μια σχέση χαλάει ή υπάρχει θάνατος στο περιβάλλον μας – και δεν είμαστε καλά εξοπλισμένοι για να το αντιμετωπίσουμε στον δυτικό πολιτισμό. Μας αρέσει μια εύκολη λύση, ένα χάπι ή κάτι τέτοιο. Αλλά τελικά, πρέπει να ζήσεις με αυτό και να εξασκήσεις τη ριζική αποδοχή. Και αυτό απαιτεί λίγη εκπαίδευση, λίγη προσπάθεια. Για να το πετύχεις αυτό χρειάζεται πολλή πειθαρχία για πολλά χρόνια και είναι μια συνεχής διαδικασία.
Outer Heaven
Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από τον Hideo Kojima, ο οποίος είναι video-game designer. Σχεδίασε μια σειρά από παιχνίδια που ονομάζονται Metal Gear Solid, τα οποία είναι απίστευτα. Τα θέματα του τραγουδιού είναι αρκετά πυκνά, αλλά μου αρέσει αυτή η ιδέα ενός τόπου παρηγοριάς που βρίσκεται έξω από τον εαυτό, έξω από το εγώ. Κατά κάποιον τρόπο οικειοποιήθηκα την ιδέα και την έβαλα σε ένα βουδιστικό πλαίσιο, αλλά υπάρχει και σε διαφορετικούς θρησκευτικούς και φιλοσοφικούς κλάδους. Και νομίζω ότι αυτή ήταν και η πρόθεση του Hideo Kojima στο παιχνίδι—να δημιουργήσει μια εναλλακτική πραγματικότητα. Αλλά από πολλές απόψεις, η εναλλακτική πραγματικότητα είναι τόσο πραγματική όσο αυτή στην οποία.
Knife Through Butterfly Heart
Πρόκειται για την απώλεια αθωότητας. Το να προσπαθώ ταιριάξω σε μια νέα κουλτούρα συνέβη σε μένα ως παιδί μετανάστη όταν η οικογένειά μου μετακόμισε από την Αγγλία στον Καναδά—έτσι πολλοί από τους φίλους μου ήταν ιθαγενή παιδιά και παιδιά από άλλες χώρες. Βίωνα άλλους πολιτισμούς, και η νέα μουσική έγινε σημαντική για μένα. Εκείνη την εποχή, με χτύπησε ένα αυτοκίνητο που πήγαινε με χιλιόμετρα την ώρα. Αναπήδησα πάνω στο αυτοκίνητο και χτύπησα το κεφάλι μου. Το «Knife Through Butterfly Heart» είναι για αυτό το όραμα που είχα τότε. Ο τίτλος είναι επηρεασμένος από ένα απόσπασμα του William Rees-Mogg, ο οποίος έκανε αυτό το σχόλιο για τον Brian Jones των Rolling Stones όταν συνελήφθησαν οι Stones: «Ποιος θα έσπαγε μια πεταλούδα σε έναν τροχό;» Μιλάει για τη συντριβή ενός δημιουργικού πνεύματος.
Impermanence
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα μεγαλύτερα ερωτήματα που προέκυψαν ήταν σχετικά με το τι συνέβαινε στην κοινωνία με όλες τις αντικρουόμενες, πολωμένες απόψεις — και την όλη ιδέα της παροδικότητας. Η ιδέα του θανάτου είναι πλέον παρούσα στον διάλογο. Τείνουμε να μιλάμε γύρω από αυτό στον δυτικό πολιτισμό. Υπάρχει πολύς διαλογισμός και άφθονη γιόγκα, αλλά η εύρεση καλών δασκάλων είναι πραγματικά δύσκολη. Έτσι, για να το θέσουμε ξεκάθαρα, η «παροδικότητα» αφορά τη μονιμότητα, αλλά από τη βουδιστική προοπτική.
Under the Midnight Sun
Αφορά τα πάντα—κάθε μόριο εμπειρίας, μνήμη, πιθανή ολοκλήρωση, αισθησιασμό, μαθηματικά, φυσική. Όλα περιλαμβάνονται σε αυτό το τραγούδι. Μία από τις αρχικές γραμμές είναι, «Under the midnight sun/With creatures of the wild» Λαμβάνω εικόνες του Βούδα και συλλογίζομαι τη φώτισή του, το βάθος της ύπαρξης και όλα εμφανίζονται σε αυτήν την παράξενη στιγμή, τη στιγμή που όλοι είμαστε μέσα. Αλλά ρωτήστε με μια διαφορετική μέρα, και μάλλον θα δώσω διαφορετική απάντηση.
O Sauron στη δεύτερη σεζόν του Rings of Power θα είναι σαν τον Walter White
Ακούστε το ακυκλοφόρητο τραγούδι των Queen με τον Freddie Mercury
Δεν πήγαν στην κορυφή οι Slipknot για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια
Το Like a Stone των Audioslave πέρασε το ένα δισεκατομμύριο views στο youtube
Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.