Το Ξόρκι: Η ταινία τρόμου που θα μας στοιχειώσει έρχεται στο Netflix
Το Ξόρκι έχει χαρακτηριστεί ως η πιο τρομακτική ταινία που φτιάχτηκε ποτέ στην Ταϊβάν και θα γίνει διαθέσιμη αποκλειστικά στο Netflix στις 8 Ιουλίου. Με επικεφαλής τον Κέβιν Κο, αυτή η ιστορία μιας μητέρας που προσπαθεί να σώσει το παιδί της από μια θανατηφόρα κατάρα έχει αποφέρει, μέχρι στιγμής, 170 εκατ. δολάρια Ταϊβάν (5,7 εκατ. δολάρια Αμερικής) και αποτελεί την πιο κερδοφόρα ταινία μέχρι σήμερα στο box office της Ταϊβάν.
Η ταινία έχει επίσης αναγνωριστεί από τους κριτικούς, με επτά υποψηφιότητες για Βραβεία του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Ταϊπέι (όπως Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας). Επιπλέον, έχουν αρχίσει ήδη οι προετοιμασίες για ένα σίκουελ, το οποίο θα σκηνοθετήσει ξανά ο Κο.
Γιατί λοιπόν το Ξόρκι είναι τόσο φανταστικά τρομακτικό; Το τρέιλερ παρουσιάζει τεχνικές τις οποίες οι φαν γνωρίζουν από ταινίες όπως τα The Blair Witch Project και Μεταφυσική Δραστηριότητα, δηλαδή αμοντάριστο υλικό και χαρακτήρες που απευθύνονται στους θεατές μέσω της κάμερας. Ο Κο άντλησε έμπνευση από την κουλτούρα του Internet όπως συνομιλίες σε φόρουμ και email.
Το τρέιλερ παρουσιάζει επίσης ένα ψυχολογικό τεστ με μια ρόδα λούνα παρκ και ένα τρενάκι σε κίνηση, που ενσωματώνει τη βασική ιδέα ότι οι προθέσεις των θεατών μπορούν να διαμορφώσουν αυτό που θα συμβεί στην πραγματικότητα.
Το Ξόρκι έχει βρει μεγάλη απήχηση στο κοινό από την Ταϊβάν και είμαστε ενθουσιασμένοι που μοιραζόμαστε αυτήν την ταινία με τα μέλη μας από όλο τον κόσμο”, δηλώνει η Τζανέλ Ονγκ, Διευθύντρια Αγοράς Περιεχομένου στην Κινεζική Γλώσσα. “Το περιεχόμενο τρόμου από την Ασία έχει επηρεάσει πολύ το είδος, δίνοντάς του νέα διάσταση, και είμαστε πολύ περήφανοι που συνεργαζόμαστε με μια νέα γενιά σκηνοθετών από την Ασία που δημιουργούν ταινίες οι οποίες θα αποσαφηνίσουν στους θεατές τι σημαίνει τρόμος σήμερα”.
Ο Κο εξηγεί ότι στόχος του ήταν να δημιουργήσει μια διαδραστική σύνδεση με το κοινό. “Γνωρίζω πώς να τρομάζω το κοινό με μια δραστική σκηνή τρόμου. Όμως, μια καλή ταινία τρόμου δεν γεννιέται μόνο με αυτά τα κόλπα”, δηλώνει. “Η ουσία πρέπει να έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση. Στην τελική, το κοινό πρέπει να νοιάζεται για τους χαρακτήρες”.
Σε αυτό, έχει επηρεαστεί πολύ από το ασιατικό κύμα τρόμου που έγινε παγκοσμίως γνωστό τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και περιλαμβάνει ταινίες όπως τα Ring, Ο Ήχος του Θανάτου, Ju-on: Η Κατάρα και Dark Water από την Ιαπωνία, καθώς και το Μάτι από το Χονγκ Κονγκ. “Ο τρόμος από την Ασία δεν είναι μόνο σκληρή αιματοχυσία”, δηλώνει ο Κο. “Έχει μια τρυφερότητα. Σε τρομάζει αλλά και σε συγκινεί, μπορεί ακόμα και να σε θεραπεύσει”.
Ο τρόμος από την Ταϊβάν μπορεί κάλλιστα να γεννήσει ένα νέο κύμα ασιατικού τρόμου. Τα τελευταία χρόνια, τα The Tag-Along, Detention, Η Κατάρα της Γέφυρας και Η Κατάρα του Σκοινιού (1 και 2) έχουν δώσει στο είδος νέα πνοή στην Ταϊβάν. Πολλές ακόμα παρόμοιες ταινίες θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2022, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως “μια χρονιά τρόμου” (ελπίζουμε μόνο στην οθόνη).
Οι ταινίες τρόμου μπορούν να γίνουν σωστά χωρίς πολλά ειδικά εφέ και ακριβά πλατό και εκεί οφείλεται πρωτίστως το γεγονός ότι έχουν σημειώσει αλματώδη άνοδο στην Ταϊβάν. Οι ασιατικές ταινίες τρόμου συγκεκριμένα είναι επίσης συχνά επηρεασμένες από λαϊκές παραδόσεις τις οποίες αγαπά το εγχώριο κοινό. Για παράδειγμα, το Ξόρκι έχει στοιχεία από μια αληθινή ιστορία από την Ταϊβάν για μια οικογένεια που ακολουθεί πιστά μια αίρεση. Ο Κο δηλώνει ότι βρήκε την ιστορία συναρπαστική αλλά ταυτόχρονα και τρομακτική.
“Ο σεβασμός προς τη θρησκεία, ιδίως προς τα θρησκευτικά ταμπού και τις αποκρυφιστικές θρησκείες, ενέχει λίγο φόβο”, θεωρεί. “Παρόλο που λατρεύω τις τρομακτικές ιστορίες, δεν τόλμησα στ’ αλήθεια να καταπιαστώ με αυτό το θέμα. Ήθελα να μεγεθύνω αυτό το συναίσθημα στο Ξόρκι“.
Αυτά τα ταμπού και οι πρακτικές ενδέχεται να είναι πιο συναρπαστικές για το κοινό από όλο τον κόσμο. Πέρα από αυτό, τα στοιχεία που κάνουν τον τρόμο ένα είδος που ταξιδεύει είναι “ο φόβος για τον θάνατο και τις άγνωστες δυνάμεις, καθώς και η ταύτιση με χαρακτήρες και σχέσεις, όπως είναι η σχέση της μητέρας-παιδιού στο Ξόρκι“, δηλώνει.
Η απόλαυση του τρόμου από το σπίτι στο Netflix και η πρόκλησή του στον γνώριμο χώρο ενός σπιτιού δημιουργεί έναν τελείως διαφορετικό τρόμο, τον οποίο οι φαν του είδους διαρκώς αναζητούν. Όπως δηλώνει σχετικά ο Κο: “Είναι σαν να βρίσκεσαι πάνω σε ένα τρενάκι σε λούνα παρκ – ό,τι σε τρομάζει, ταυτόχρονα, με κάποιον τρόπο, σε ελκύει. Είμαι πολύ περήφανος που το Ξόρκι θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως στο Netflix, μεγιστοποιώντας τον αριθμό των ανθρώπων που μπορούν να το παρακολουθήσουν. Πάντα είχα όνειρο να κάνω ταινίες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, που κρατούν τους φαν σε κάθε γωνιά της Γης ξύπνιους τη νύχτα. Ανυπομονώ να ακούσω τις αντιδράσεις των θεατών”.