Tuber, μέθεξη, μυσταγωγία και ενστικτώδης καλλιτεχνική δημιουργία!
INTERVIEW

Tuber, μέθεξη, μυσταγωγία και ενστικτώδης καλλιτεχνική δημιουργία!

Όποιος έχει παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα της εγχώριας underground μουσικής κοινότητας τα τελευταία χρόνια και δη του μέρους της εκείνου που αφορά στα πιο heavy rock ακούσματα, γνωρίζει -δίχως άλλο- τους Σερραίους Tuber. Με μία πορεία που ξεκινάει από το εμβληματικό “Desert Overcrowded” του 2013 και καταλήγει στο “Joyful Science” του 2023, το κουαρτέτο από τη Βόρεια Ελλάδα, δημιουργεί με συνέπεια, αγάπη και αφοσίωση, γεγονός που εξηγεί και το πιστό following που έχει συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια.

Με αφορμή τις επερχόμενες ζωντανές εμφανίσεις τους εν Ελλάδι, αλλά και τις νέες υπέροχες μουσικές τους, επικοινωνήσαμε μαζί τους και είπαμε πολλά και ωραία, σε μια περίοδο δύσκολη, όσο και κομβική για την Ελληνική σκηνή.

 Roxx: Παιδιά συγχαρητήρια για το “Joyful Science”. Για μένα στρογγυλοκάθεται στην κορυφή δίπλα στο Desert Overcrowded. Τι feedback έχετε πάρει μέχρι στιγμής;

Tuber: Χαίρομαι που σου άρεσε. Το feedback για το “Joyful Science”, είναι πολύ θετικό, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα.

Roxx: Διακρίνω πως πλέον προσεγγίζετε τον ήχο και τη σύνθεση με έναν πολύ πιο ώριμο τρόπο, σε σχέση με το παρελθόν. Είναι θεωρώ επίσης εμφανή κάποια πιο ηλεκτρονικά ή και “χορευτικά” -αν μου επιτρέπετε- σημεία, όπως και περισσότερη έμφαση στις χαρακτηριστικές μελωδίες παρά την χεβίλα. Είναι μια ωριμότητα αυτή που επήλθε από νέα ακούσματα ή από την πολυετή τριβή όλων με το υλικό σας και μεταξύ σας στο στούντιο;

Tuber: Σίγουρα η επαφή με την μουσική μας, η μεταξύ μας σχέση και η χαρά της δημιουργίας συνέβαλαν σε ένα αποτέλεσμα πιο πολύπλευρο και ποικιλότροπο, μουσικά. Στο “Joyful Science” είχαμε την θέληση να “παίξουμε” λίγο περισσότερο με το υλικό μας, να δοκιμάσουμε άλλους ήχους και δρόμους και να εκφράσουμε περαιτέρω την διάθεση μας για χορό.

Roxx: Τι ακούτε τον τελευταίο καιρό; Είμαι σίγουρος πως ανάμεσα στα τωρινά σας ακούσματα είναι και πολλά μη-μέταλ, μη-ροκ πράγματα. Το αντιλαμβάνομαι σωστά;

Tuber: Πάντοτε, ακούγαμε και συνεχίζουμε να ακούμε μουσική πέραν της ροκ, της μέταλ κ.ο.κ. Δεν υπάρχει περιορισμός και έλεγχος σε ότι μπορεί να σε αγγίξει ενστικτωδώς, να προκαλέσει το ενδιαφέρον σου και να παρωθήσει την σκέψη σου.

 Roxx: Θα ακολουθήσουν συναυλίες για την προώθηση του νέου album; Ανυπομονούμε.

Tuber: Έχουμε, ήδη, κλείσει μια σειρά συναυλιών στην Ελλάδα για την παρουσίαση του “Joyful Science”, οι οποίες και θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα.

Roxx: Σας έχει λείψει η εντατική επικοινωνία με το κοινό, εν μέσω των συναυλιών; Δεν σας απολαύσαμε ιδιαίτερα επί σκηνής τα τελευταία χρόνια.

Tuber: Μας έλειψε να παίζουμε την μουσική μας ζωντανά και αυτήν την στιγμή προετοιμαζόμαστε για αυτό. Είναι ένα έιδος μέθεξης για έναν μουσικό να παίζει και να συναισθάνεται την μουσική του με τους ανθρώπους γύρω του. Υπάρχει μια αίσθηση μυσταγωγίας σε όλο αυτό, μια έξαρση του φαντασιακού και μια ανείπωτη χαρά να σε διακατέχει. Οπότε και είναι επακόλουθη η πλησμόνη για τις στιγμές αυτές που μπορεί να βιώσει κανείς σε μια συναυλία, είτε ως μουσικός είτε ως ακροατής.

Roxx: Είστε από τους παλαιότερους και πιο αγαπημένους της ελληνικής heavy rock σκηνής όπως την αντιλαμβανόμαστε όσοι την παρακολουθούμε. Πώς την βλέπετε στις μέρες μας; Κάπως μου δίνει την εντύπωση πως υπάρχει λιγότερη ποικιλία και πολυμορφία και πως πλην των 5-6 πιο δραστήριων σχημάτων, έχει λίγο «σωπάσει» το underground. Το ενστερνίζεστε; Και αν ναι, τι πιστεύετε πως οδήγησε σε αυτό το σημείο; Ανέκοψε την κεκτημένη ταχύτητα της σκηνής ο covid, ή ο κόσμος στον οποίον ζούμε καταπιέζει τελικά κάθε διάθεση για συλλογικότητα, έμπνευση και δημιουργία;

Tuber: Νομίζω ότι η πανδημία επέφερε μια σημαντική αλλαγή των πραγμάτων. Διαφορετικές πρακτικές και αντιλήψεις για την κοινωνική ζωή επιβλήθηκαν και υιοθετήθηκαν. Σε μεγάλο βαθμό, επικράτησε ένα αίσθημα συντήρησης και έτσι ο χώρος για την από κοινού δημιουργία και έκφραση περιορίστηκε σημαντικά. Αυτο, βέβαια,  δεν σημαίνει ότι σταμάτησε να υπάρχει καλλιτεχνική δημιουργία και δράση στον underground χώρο. Αλλά είναι, σίγουρα αρκετά πιο δύσκολο μια τέτοια προσπάθεια, πλέον, να υποστηριχθεί  και να προωθηθεί.

Roxx: Πώς βλέπετε την μουσική του σήμερα; Από την μία έχουμε τους υπέρμαχους του ενσώματου μέσου (CD, βινύλιο) και μια ιδιαίτερη άνοδο στο βινύλιο συγκεκριμένα και κάποιοι αφορίζουν μερικώς την ψηφιακή διανομή, ως κάτι άψυχο, effortless, που δεν πληρώνει επαρκώς τους καλλιτέχνες. Οι Tuber πού στέκονται ως προς αυτές τις μοντέρνες τάσεις και πού νομίζετε πως θα έπρεπε να στέκονται οι DIY και underground μουσικοί, που από τη μία έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ από μια υγιή οικονομική επιφάνεια για να μπορέσουν να πάνε τη μουσική τους στο επόμενο βήμα, από την άλλη όμως δεν μπορούν να απαρνηθούν τις σύγχρονες δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου;

Tuber: Δεν τίθεται θέμα επιλογής μεταξύ του ενός ή του άλλου μέσου. Η μουσική παραμένει η ίδια, δεν αλλάζει κάτι, πέρα από την μορφή της. Και σίγουρα, δεν υπάρχει τίποτα το άκοπο ή άψυχο όταν παράγει κανείς μουσική. Οι ψηφιακές πλατφόρμες, προφανώς, δεν εξασφαλίζουν τον βιοπορισμό ενός καλλιτέχνη, αλλά από την άλλη είναι ένα μέσο που του παρέχει ελεύθερη πρόσβαση και του δίνει ένα βήμα και την δυνατότητα να παρουσιάσει το έργο του. Απο εκεί και πέρα, για να αποκτήσει κανείς μια οικονομική επιφάνεια, απαιτούνται πρόσθετες κινήσεις, είτε μιλάμε για τον ψηφιακό είτε για τον φυσικό κόσμο. Η διεύρυνση των κέντρων διανομής και προώθησης, οι φυσικές εκδόσεις αλλά κυρίως η ζωντανή παρουσία της μουσικής, είναι προαπαιτούμενα για την επιβίωση της underground  σκηνής.

Roxx: Εσείς ποιες δυσκολίες και προκλήσεις αντιμετωπίζετε, για να μπορείτε να συνεχίσετε να παράγετε μουσική, 10 χρόνια μετά το ντεμπούτο “Desert Overcrowded”;

Tuber: Οι αντικειμενικές δυσκολίες για κάθε “ανεξάρτητο” καλλιτέχνη, είναι λίγο-πολύ κοινές και έχουν να κάνουν με όσα αναφέραμε παραπάνω. Πέραν αυτών, υπάρχουν και δυσκολίες σε προσωπικό επίπεδο, θέματα διαχείρισης της καθημερινότητας και του χρόνου της. Η μουσική, όπως και κάθε άλλη μορφή τέχνης χρειάζεται τις κατάλληλες συνθήκες για να ευδοκιμήσει. Όσο της δίνεις χώρο και χρόνο, αυξάνεις τις πιθανότητες της δημιουργίας. Και όσο πιο βαθιά είναι η ενασχόληση σου με αυτήν τόσο πιο απελευθερωτική και λυτρωτική γίνεται η σχέση σου μαζί της. “Απαιτεί”, λοιπόν, την θέληση και την δύναμη σου. Όλα αυτά δεν είναι αυτονόητα για έναν “ανεξάρτητο” καλλιτέχνη που χρειάζεται να βιοποριστεί έξω από την τέχνη του. Εμείς, ευτυχώς, έχουμε βρει με τον καιρό έναν τρόπο να είμαστε λειτουργική ως μπάντα, έστω κι αν δεν αφιερωνόμαστε στην μουσική μας, όσο, ίσως, θα θέλαμε. Αλλά έχουμε καταφέρει, τουλάχιστον, να την εντάξουμε μέσα στην καθημερινότητα μας και να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Roxx: Περί ντεμπούτου ο λόγος, παρατήρησα πως επανακυκλοφορεί και χάρηκα από την ψυχή μου! Πώς και πάρθηκε αυτή η απόφαση; Πρέπει να ήταν καιρό εκτός κυκλοφορίας το συγκεκριμένο album και είναι κρίμα κάποιος που κάνει deep dive στο υλικό σας να μην έχει την ευκαιρία να αποκτήσει τον δίσκο που σας “έφτιαξε”.

Tuber: Ναι, το “Desert Overcrowded” ήταν εκτός κυκλοφορίας για αρκετό καιρό και ήρθε η στιγμή για την επανέκδοση του. Παράγουμε την μουσική μας μέσω του δικού μας label, οπότε όλα είναι θέμα προγραμματισμού και δυνατοτήτων.

Roxx: Επιλέγετε βλέπω -όπως και πολλοί του σιναφιού- τον δρόμο της ανεξάρτητης κυκλοφορίας του υλικού σας. Πώς και δεν έχετε μπει στο τριπάκι αναζήτησης δισκογραφικής; Δώστε ένα guidance στις underground μπάντες εκεί έξω που ξεκινούν τώρα και έχουν άτυπα στο μυαλό τους τέτοιου τύπου διλήμματα. Τι παίζει αυτή την στιγμή στην αγορά και τι συμφέρει γενικώς;

Tuber: Κατά καιρούς, έχουμε κάνει κι εμείς την αναζήτηση μας, με τις δισκογραφικές. Και δεν αποκλείουμε το κάθε ενδεχόμενο ή πρόταση συνεργασίας. Αλλά ως μη επαγγελματίες μουσικοί έχουμε τις δικές μας απαιτήσεις και τρόπους για να λειτουργούμε που πολλές φορές είναι ασύμβατα και ασυμβίβαστα με τα ζητούμενα των δισκογραφικών εταιρειών. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος θέσφατος κανόνας σε θέματα συνεργασίας. Εξαρτάται, από το τί θέλει και το τί μπορεί να προσφέρει κανείς. Και μπορεί οι δισκογραφικές εταιρείες να έχουν χάσει την αίγλη του παρελθόντος τους, αλλά υπάρχουν πολλά “ανεξάρτητα” labels, αποτελούμενα, κατά βάση, από λάτρεις της μουσικής που μπορούν και έχουν την θέληση να βοηθήσουν τις νέες μπάντες.

 Roxx: Που στρέφουν λοιπόν την προσοχή τους οι Tuber στο εξής; Τι περιμένουμε ως επόμενο βήμα;

Tuber: Κοινή μας θέληση και επιθυμία είναι να αφιερωθούμε ακόμα περισσότερο στην μουσική μας και να μην επιτρέψουμε στον εαυτό μας να βαλτώσει. Έχουμε, ήδη, νέο υλικό για να δουλέψουμε και πολύ διάθεση για αυτό. Όπως σου είπα παραπάνω, πολύ σύντομα ξεκινάμε μια σειρά συναυλιών στην Ελλάδα για την παρουσίαση του “Joyful Science” και εξετάζουμε και το ενδεχόμενο ενός τουρ και για την Ευρώπη.

Roxx: Παιδιά ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα, εύχομαι καλή συνέχεια και τα λέμε σύντομα σε κάποιο live σας!

Tuber: Σε ευχαριστούμε. Να’σαι καλά.

***

Οι Tuber εμφανίζονται ζωντανά σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Πάτρα και Ιωάννινα για τη ζωντανή παρουσίαση του “Joyful Science”.

– 23.02.24 – Mylos Live Club / Θεσσαλονίκη

– 01.03.24 – Gagarin Live Music Space / Αθήνα

– 02.03.24 – Frida Bar & Stage / Πάτρα

– 03.03.24 – Πολυχώρος Αγορά / Ιωάννινα

Πληροφορίες και εισιτήρια: https://www.more.com/music/tuber-joyful-science-release-shows

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Ακολουθήστε μας στο spotify για νέα μουσική κάθε εβδομάδα. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.

 

Tags: