Ο άνθρωπος που σχεδίασε το Alexander the Great για τους Iron Maiden μιλάει στο Roxx
Στην περιοδεία των Iron Maiden που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, το συγκρότημα παίζει για πρώτη φορά στα 37 χρόνια από την κυκλοφορία του το Alexander the Great κάτι που φυσικά μας χαροποίησε πάρα πολύ εδώ στην Ελλάδα, άσχετα με το γεγονός ότι προς το παρόν δεν αναμένεται να τους δούμε στη χώρα μας. Στο πλαίσιο των «εορτασμών» το συγκρότημα παρουσίασε και ένα νέο μπλουζάκι Alexander the Great, που στο πίσω μέρος του έχει ένα σχέδιο και για το Hell on Earth που επίσης παίζουν στην Future Past περιοδεία.
Mε το που είδαμε τα σχέδια στο επίσημο site της μπάντας, δεν χρειάστηκε καν να δούμε το όνομα του σχεδιαστή για να καταλάβουμε ότι αυτά είναι σχέδια του Dan Mumford. Έχουμε παρουσιάσει πολλές φορές εδώ στο Roxx, σχέδια του, για μουσική και ταινίες αφού η δουλειά του είναι περιζήτητη και από μεγάλα συγκροτήματα αλλά και κολοσσούς του entertainment όπως η Disney, η Apple και όχι μόνο.
Επικοινωνήσαμε αμέσως με τον Dan Mumford, που δέχτηκε να μας μιλήσει για τη δουλειά του με τους Iron Maiden, την πορεία του στο χώρο και τα αγαπημένα του πρότζεκτ.
Αφού του δώσαμε συγχαρητήρια για τη νέα δουλειά, του λέμε για τη ξεχωριστή σύνδεση που έχουμε εδώ στην Ελλάδα με το συγκεκριμένο τραγούδι. Και πάμε να δούμε πως προσέγγισε το έργο: «Aυτό ήταν ένα πολύ διασκεδαστικό θέμα για να δουλέψω. Αρχικά ήθελα να κάνω κάτι με έναν μεγάλο στρατό, με επικεφαλής τον Eddie ως Μέγα Αλέξανδρο. Ωστόσο, ο λίγος χρόνος σήμαινε ότι έπρεπε να περιορίσω την ιδέα σε μια μικρή ομάδα του Eddie και των καλύτερων πολεμιστών του, που κοιτούσαν πάνω από μια σκηνή πεδίου μάχης. Νομίζω ότι τελικά το αποτέλεσμα έρχεται κοντά σε αυτό που είχα αρχικά στο μυαλό μου! Έπρεπε επίσης να βεβαιωθώ ότι ο Eddie έμοιαζε κάπως με το σχέδιο που χρησιμοποιούσε το συγκρότημα στην περιοδεία, αλλά διασκέδασα πολύ κάνοντας αυτόν και τους στρατιώτες που έχει μαζί του να φαίνονται πολύ… κακοί».
Το δεύτερο νέο σχέδιο, όπως σας είπαμε και στο ξεκίνημα, αφορά το Hell on Earth μέσα από το Senjutsu. Τον ρωτήσαμε αν πήρε έμπνευση από το Escape from New York, την ταινία του John Carpenter ή αν ήταν απλά μία δική του ερμηνεία για τους στίχους του τραγουδιού. «Είναι σε μεγάλο βαθμό η δική μου εκδοχή για ένα Ecape From New York των Iron Maiden. Έχεις απόλυτο δίκιο. Ήθελα να κάνω μια σκηνή μία post apocalyptic επηρεασμένη από τα 80’s σκηνή με τον Eddie ως Samurai Punk. Μου αρέσει πολύ να φτιάχνω νέους «Eddie». Η μπάντα μου δίνει μεγάλη ελευθερία σε αυτό το κομμάτι και με αφήνει να ερμηνεύσω τους στίχους και τα γραφικά με τον δικό μου τρόπο».
Ο Dan μετράει πλέον σχεδόν μία εικοσαετία στον χώρο, αλλά ειδικά τα τελευταία χρόνια τον βλέπουμε να συνεργάζεται όλο και περισσότερο με τεράστια ονόματα. Τον ρωτήσαμε στη συνέχεια ποια από τα έργα του πιστεύει ότι του έδωσαν χώρο για να κάνει το βήμα παραπάνω. «Είναι πιθανότατα ένας συνδυασμός των περιπτώσεων που έφτιαξα το εξώφυλλο για το Orchestra of Wolves των Gallows και το Homesick των A Day To Remember. Αυτά τα δύο άλμπουμ μαζί με τη δουλειά μου για άλλα συγκροτήματα εκείνη την εποχή (για εξώφυλλα και μπλουζάκια), με έφερε κοντά σε ένα μεγάλο κοινό. Ήταν μια πολύ πιεστική αλλά διασκεδαστική εποχή για εμένα, αλλά μου έδωσε την ευκαιρία να βάλω μεγαλύτερη ποικιλία στη δουλειά μου».
Παραμένουμε σε εκείνη την εποχή, αφού εκτός από τα πρότζεκτ που ανέφερε ο ίδιος μπορούμε να τονίσουμε και τη δουλειά του για εξώφυλλά των Parkway Drive και των The Devil Wears Prada. Μας λέει τι θυμάται από εκείνη την περίοδο της καριέρας του. «Ήταν υπέροχη εποχή, υπήρχε ένα κίνημα ζωγραφικής στο χέρι για εξώφυλλα και μπλουζάκια εκείνη την περίοδο, και ήμουν αρκετά τυχερός να βρίσκομαι στην πρώτη γραμμή αυτή της τάσης για μερικά χρόνια με μερικούς άλλους καταπληκτικούς καλλιτέχνες. Το λάτρεψα αφού κυρίως είχε να κάνει με διασκεδαστικές εικόνες και πολλά χρώματα. Αυτό το στυλ έχει φύγει από τη μόδα πλέον, και μου φαίνεται παράξενο το πώς ότι η δουλειά μου για μπάντες τότε θεωρείται πλέον στιλ retro punk. Αν δεν ήταν η δουλειά που έκανα τότε, σίγουρα δεν θα ήμουν ο καλλιτέχνης που είμαι σήμερα. Ήταν μια απίστευτα ιδιαίτερη χρονική περίοδος για μένα».
Η συνέχεια τον έφερε να δουλεύει με ακόμα μεγαλύτερα oνόματα του rock και του metal, όπως οι Metallica, οι Pearl Jam και οι Motley Crue. Τον ρωτάμε αν του προκαλεί άγχος η συναναστροφή με τέτοιες μπάντες. «Προσπαθώ να μην σκέφτομαι πολύ τη μπάντα και το μέγεθός της, καθώς αυτό μπορεί να γίνει αρκετά τρομακτικό. Έτσι, αντ’ αυτού, απλώς το προσεγγίζω όπως θα έκανα κάθε έργο και σκέφτομαι πώς να εκπροσωπήσω καλύτερα τον πελάτη με το στυλ μου και αν υπάρχει κάτι σχετικό με αυτόν που μπορώ να συμπεριλάβω για να τα συνδυάσω πραγματικά όλα μαζί. Είναι πάντα καταπληκτικό να δουλεύω με τόσο μεγάλα συγκροτήματα, και θεωρώ αυτά τα έργα ως πολύ ξεχωριστά. Η δουλειά μου με τους Metallica είναι σίγουρα από τις αγαπημένες μου».
Και φυσικά όπως καταλάβατε και από τα όσα έχει πει ως τώρα, ο Dan Mumford είναι και μεγάλος οπαδός αυτής μουσικής, δεν είναι δηλαδή απλά μια δουλειά για αυτόν. Φροντίσαμε όμως να το διευκρινίσουμε και να τον ρωτήσουμε για τις αγαπημένες του μπάντες. «Είμαι απόλυτα λάτρης του metal. Metal, hardcore, punk σκληροπυρηνική, πανκ κ.λπ., είναι όλα όσα μου άρεσαν πολύ από τότε που ήμουν νέος και έπαιζα σε μπάντες. Τα γούστα μου είναι λίγο πιο διαφορετικά τώρα, αλλά εξακολουθώ να τα λατρεύω όλα. Όσον αφορά τα αγαπημένα συγκροτήματα, οι Meshuggah, Shai Hulud, Drowningman, Bane αλλά και πολλοί άλλοι».
Φεύγοντας από τον χώρο της μουσικής και για να πάμε λίγο στο entertainent κομμάτι. Έχουμε δει αποκλειστικά πόστερ που έχει κάνει για το Star Wars και τη Marvel, έτσι πάμε να δούμε αν αυτό το κομμάτι της δουλειάς που έχει σίγουρα εμπλοκή με πιο… επιχειρηματικές προσεγγίσεις είναι πιο δύσκολο. «Για να είμαι ειλικρινής, είναι σπάνιο να μην μου αρέσει να δουλεύω με πελάτες. Η δουλειά που κάνω είναι τόσο διασκεδαστική και είναι σχεδόν πάντα για πράγματα που μου αρέσουν και εκτός δουλειάς, βιντεοπαιχνίδια, ταινίες κ.λπ. Νομίζω ότι γενικά διασκεδάζω περισσότερο είναι όταν δουλεύω με γκαλερί για να κυκλοφορήσω τα σχέδια μου, καθώς οι περιορισμοί είναι πολύ λιγότεροι και γενικά δεν υπάρχει τόση κατεύθυνση. Έτσι τείνω να μπορώ να προωθώ ιδέες που μου αρέσουν σε αντίθεση με το να τις εγκρίνει κάποιος άλλος. Ελπίζω σιγά σιγά να ασχοληθώ περισσότερο με τα δικά μου πράγματα».
Όπως είπαμε και στο ξεκίνημα, το έργο και το στυλ του τον κάνουν να ξεχωρίζει πολύ εύκολα. Τον ρωτάμε για τις επιρροές του και το πως αποφάσισε ότι αυτός είναι ο χώρος που θέλει να δουλέψει. «Όταν ξεκίνησα, δεν άντλησα πραγματικά επιρροή από πουθενά συγκεκριμένα, ήταν απλώς ένα είδος συγχώνευσης πολλών κόμικς και κινηματογραφικών ενδιαφερόντων. Το στυλ απλώς εξελίχθηκε από το να μάθω πώς να κάνω πράγματα με μελάνι και μετά να προσθέτω σιγά σιγά χρώμα. Πάντα εξελίσσεται, αλλά δεν θέλω ποτέ να χάσω το στοιχείο που κάνει το έργο μου να ξεχωρίζει. Και μου αρέσει που ο κόσμος μπορεί να το αναγνωρίσει, είναι πολύ ωραίο».
Για κλείσιμο, ζητήσαμε από τον Dan, αν μπορεί να επιλέξει τις αγαπημένες του δουλειές όλα τα χρόνια. Ήταν δύσκολο όπως λέει, αλλά το έκανε! «Είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω, πολύ δύσκολο. Νομίζω ότι ίσως μπορώ να πω το πόστερ των Metallica για το φεστιβάλ PinkPop, που έχει τόσο υπέροχη ατμόσφαιρα και μου αρέσει το πώς βγήκε. Και μετά για ταινίες, ας πούμε το LOTR : Return of the King, ήταν πραγματικά ξεχωριστό, συνειδητοποίησα ότι μου άρεσε να κάνω τεράστια τοπία με αυτό το κομμάτι».
Το μπλουζάκι των Iron Maiden με τα δύο νέα σχέδια μπορείτε να το βρείτε στο επίσημο site της μπάντας, ενώ όλα τα έργα του Dan Mumford μπορείτε να τα βρείτε εδώ.