Με όχημα την ευαισθησία, την ψυχική δύναμη και μια ατμόσφαιρα που ακροβατεί ανάμεσα σε ονειρικά και σκοτεινά ηχοτοπία, οι Kaleida επιστρέφουν με το In Arms, ένα άλμπουμ που γεννήθηκε μέσα από την απογοήτευση, την εμπειρία της μητρότητας, την διαχείριση της απόστασης ανάμεσα στα μέλη και τελικά την λύτρωση εν μέσω της μουσικής.
Μιλώντας αποκλειστικά στο Roxx, το δίδυμο που έγινε γνωστό μέσα από τις κινηματογραφικές του συνθέσεις στο John Wick και το Atomic Blonde, μας ανοίγει την καρδιά του για το πώς η μουσική γίνεται πράξη αντίστασης, εσωτερικής μεταμόρφωσης και προσωπικής απελευθέρωσης.
Ενόψει των πρώτων τους εμφανίσεων στην Ελλάδα, οι Kaleida αφηγούνται με ειλικρίνεια και βάθος την πορεία τους μέχρι σήμερα, αλλά και όλα όσα κρύβονται πίσω από τους ήχους τους.
***
Roxx: Πώς θα περιγράφατε το συναισθηματικό ή πνευματικό ταξίδι πίσω από το νέο σας άλμπουμ In Arms; Ποια θέματα ήταν τα πιο σημαντικά για εσάς να εκφράσετε;
Kaleida: Δύναμη και ανθεκτικότητα, γυναικεία φύση, μητρότητα, θηλυκή δύναμη, το θηλυκό θείο στοιχείο και η σωτηρία που προσφέρει η μουσική! Το άλμπουμ ήρθε σε μια στιγμή που είχαμε σχεδόν παραιτηθεί από τις Kaleida. Βρισκόμασταν σε διαφορετικές ηπείρους, υπήρχαν πέντε παιδιά στο συγκρότημα εκείνη την περίοδο, ο Covid μάς εμπόδισε να περιοδεύσουμε, και το προηγούμενο άλμπουμ δεν είχε την επιτυχία που ελπίζαμε. Όλα αυτά μας έριξαν πολύ. Αλλά τελικά η μουσική πάντα κερδίζει!
Είναι ο ανώτερος σκοπός μας και ξέραμε ότι έπρεπε να συνεχίσουμε, παρά τις πολλές αντιξοότητες. Γι’ αυτό το ονομάσαμε In Arms. Αναφέρεται στο να παίρνεις τα «όπλα» για να συνεχίσεις τον προσωπικό σου αγώνα, αλλά και το να κρατάς μωρά στην αγκαλιά σου, γιατί κι αυτό είναι μια τεράστια δημιουργική διαδικασία και εργασία που συχνά παραμένει αόρατη. Χρειάζεται πολλή δύναμη και να μην κοιμάσαι για μήνες, να φτιάχνεις μουσική όταν δεν βγάζεις σχεδόν καθόλου χρήματα απ’ αυτήν, και να πιστεύεις στον εαυτό σου και την καριέρα σου όταν η μητρότητα έχει διαλύσει την παλιά σου ταυτότητα.
Roxx: Συχνά συνδυάζετε darkwave, dream–pop και μινιμαλιστική electronica. Πώς διαχειρίζεστε και ισορροπείτε αυτές τις επιρροές στη σύνθεσή σας;
Kaleida: Η αλήθεια είναι πως γίνεται αρκετά υποσυνείδητα! Δεν μας αρέσει η φλυαρία, μας αρέσουν τα συναισθήματα, μας αρέσει ο ζεστός και ψυχρός ήχος των synths και μας αρέσει η ελευθερία του να δημιουργούμε ηλεκτρονική μουσική μέσα από DAW (λογισμικά παραγωγής).
Roxx: Δουλεύοντας εξ αποστάσεως από διαφορετικές χώρες από την αρχή, πώς έχει διαμορφώσει αυτό τη δημιουργική σας σχέση μέσα στα χρόνια;
Kaleida: Τις πρώτες πέντε χρονιές δουλέψαμε μαζί στο Λονδίνο, οπότε χτίσαμε μια καλή βάση. Πλέον διαβάζουμε η μία το μυαλό της άλλης και όταν γράφουμε εστιάζουμε συχνά στους ίδιους στόχους, που είναι δυνατές μελωδίες και ρεφρέν, hooks, και φυσικά η αφηγηματική πορεία και η εξέλιξη του κομματιού.
Roxx: Αποκτήσατε μεγάλη προσοχή όταν το “Think” μπήκε στο John Wick, και ξανά με τη διασκευή σας στο “99 Luftballons” της Nena, που μπήκε στην ταινία Atomic Blonde. Πώς βλέπετε το ρόλο του κινηματογράφου και της οπτικής αφήγησης στην πορεία των Kaleida;
Kaleida: Είμαστε πολύ ευγνώμονες, γιατί το John Wick μάς κράτησε ζωντανές οικονομικά (έστω και οριακά, χαχα), αρκετά ώστε να συνεχίσουμε και να φτιάξουμε τη μουσική που θέλαμε. Η οπτική αφήγηση δεν είναι το επίκεντρο όταν γράφουμε μουσική, αλλά μας λένε συχνά ότι η μουσική μας είναι ατμοσφαιρική και ταιριάζει με εικόνα. Εμείς επικεντρωνόμαστε στον συναισθηματικό κόσμο της μουσικής και τη διάθεση που θέλουμε να μεταδώσουμε μέσω αυτής.
Roxx: Τι σας τράβηξε στη συνεργασία με τον Johan Hugo στο In Arms; Πώς επηρέασε την κατεύθυνση ήχου και παραγωγής του άλμπουμ;
Kaleida: Μας άρεσε πολύ ο ήχος του, ειδικά τα beats στο άλμπουμ της Self Esteem, Prioritise Pleasure. Ψάχναμε κάποιον ευφυή στον ηλεκτρονικό χώρο για να συνεργαστούμε και να μάθουμε. Μας βοήθησε να αναδομήσουμε μερικά κομμάτια με καίριες παρεμβάσεις στην παραγωγή, αλλά διατηρώντας τον αρχικό μας ήχο. Φτιάξαμε μαζί από το μηδέν το κομμάτι “Kilda”, που είχε έντονες επιρροές από την trip hop και την Enya. Έκανε καταπληκτική δουλειά στα drum breaks και στις γκάιντες!
Roxx: Θεωρείτε τη μουσική σας πολιτική, προσωπική ή κάτι εντελώς διαφορετικό; Τι ρόλο παίζει το μήνυμα ή το νόημα στη δημιουργική σας διαδικασία;
Kaleida: Είναι και τα δύο. Τα δικαιώματα των γυναικών και η φίμωση των γυναικών είναι τεράστια θέματα για μένα. Το κομμάτι μας Aliaa αφορά μια φοιτήτρια ακτιβίστρια και καλλιτέχνιδα στην Αίγυπτο που δέχτηκε απειλές θανάτου και απόπειρες βιασμού επειδή διαμαρτυρήθηκε μέσω της τέχνης της, με αντικείμενο τη γυναικεία απελευθέρωση. Νιώθω έντονα την ευθύνη να χρησιμοποιώ τη μουσική ως φωνή για όσα θεωρώ σημαντικά, ειδικά επειδή ιστορικά οι γυναίκες δεν είχαν ακουστεί όσο οι άνδρες.
Παρόλα αυτά, νιώθω ότι θα μπορούσα να είμαι πιο ξεκάθαρη στα μηνύματά μου και πρέπει να το δουλέψω αυτό. Αλλά το νόημα είναι μέρος όλης της δημιουργικής διαδικασίας, είτε είναι φανερό στους στίχους είτε κρύβεται στην διάθεση και τις αρμονίες. Το γενικό μας μήνυμα είναι σίγουρα η πνευματική δύναμη της μουσικής και η διατήρηση της ελπίδας, ειδικά χάρη στη λυτρωτική δύναμη και ομορφιά της μουσικής.
Roxx: Οι ζωντανές σας εμφανίσεις συχνά περιγράφονται ως υπνωτικές και καθηλωτικές. Τι επιδιώκετε να δημιουργήσετε ή να επικοινωνήσετε μέσω των εμφανίσεών σας;
Kaleida: Χαίρομαι πολύ που περιγράφονται έτσι για αρχή! Σκοπός μου είναι να εκφράσω μέσα από τη μουσική τη δύναμη απέναντι στη λύπη της ζωής, αλλά και την εκτίμηση για την ομορφιά της, και το θάρρος να δημιουργείς τέχνη απέναντι στο τίποτα. Και φυσικά, το να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να το βιώνουμε όλο αυτό συλλογικά είναι πολύ σημαντικό. Χάρη σε αυτό νιώθουμε την κοινή μας ανθρωπιά.
Roxx: Πώς έχει εξελιχθεί ο ήχος σας από το Tear The Roots στο Odyssey και τώρα στο In Arms; Νιώθετε πως υπάρχει μια σαφής συνέχεια ή κάθε άλμπουμ έχει τη δική του προσωπικότητα;
Kaleida: Νομίζω πως ο ήχος μας έγινε πιο πολυεπίπεδος και σύνθετος, ίσως και πιο πολύχρωμος. Η παλέτα διευρύνθηκε και αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε και περισσότερα ακουστικά όργανα. Αλλά δεν θα έλεγα ότι κάθε άλμπουμ είναι δραματικά διαφορετικό. Πρόκειται για μια σταδιακή εξέλιξη, ειδικά όσο αποκτούσαμε περισσότερη αυτοπεποίθηση και τεχνική.
Roxx: Ποια ήταν η πιο αναπάντεχη ή συγκινητική αντίδραση που έχετε λάβει από θαυμαστή ή κατά τη διάρκεια συναυλίας;
Kaleida: Στη Βαρσοβία πέρυσι, ένας νεαρός μετά τη συναυλία μου είπε ότι χάρηκε που μίλησα για το ότι τραγούδησα το Kilda για την αδερφή μου, που είναι επιζήσασα καρκίνου. Μου είπε ότι είναι 26 ετών, έχει καρκίνο εγκεφάλου τελικού σταδίου και, σε αντίθεση με την αδερφή μου, δεν θα τα καταφέρει.
Μου είπε επίσης ότι ήταν στο bucket list του να μας δει live πριν πεθάνει, γιατί η μουσική μας τον είχε βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια. Απλώς σταθήκαμε εκεί, πιαστήκαμε χέρι-χέρι και κλάψαμε μαζί. Ήταν συγκλονιστικό. Είμαι τόσο ευγνώμων που μπορέσαμε να του δώσουμε μουσική την στιγμή που χρειαζόταν. Είναι στιγμές σαν αυτήν που μας κάνουν να καταλαβαίνουμε πόσο αξίζει αυτό που κάνουμε.
Roxx: Τι σας ενθουσιάζει περισσότερο για τις πρώτες σας συναυλίες στην Ελλάδα; Έχετε προσδοκίες ή ελπίδες για αυτές τις εμφανίσεις;
Kaleida: Ελπίζω να είναι γεμάτες, η ατμόσφαιρα να είναι ενθουσιώδης και να είναι ένας χώρος ελευθερίας, έκφρασης και κάθαρσης. Ανυπομονώ να συντονιστώ με τους Έλληνες, έναν από τους αρχαιότερους πολιτισμούς του κόσμου!
***
Οι Kaleida εμφανίζονται ζωντναά, τη Δευτέρα 5 Μαϊου στο Piraeus Club Academy στην Αθήνα και την Τρίτη 6 Μαϊου στο Eightball Club στην Θεσσαλονίκη.
Εισιτήρια προπωλούνται μέσω της ComeTogether.Live.
Τι έπαιξαν οι System of a Down στην πρώτη τους συναυλία για το 2025
Τρίτο χτύπημα από τους Sleep Token μέσα από το νέο τους άλμπουμ
To πρώτο trailer για την επιστροφή της Wednesday στο Netflix
Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Ακολουθήστε μας στο spotify για νέα μουσική κάθε εβδομάδα. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.