Πώς θα είναι οι τηλεοράσεις του μέλλοντος;

Roxx |

Η τηλεόραση είναι μία από αυτές τις συσκευές που έχουν πραγματικά αλλάξει τη ζωή μας. Παρακολουθούμε τηλεόραση για να διασκεδάσουμε και για να ενημερωθούμε κατά κύριο λόγο. Η τηλεόραση έχει περάσει από πολλά στάδια μέχρι να φτάσει σε αυτό το οποίο έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας για ταινίες, σειρές και άλλες μεταδόσεις. Η εξέλιξη υπήρξε ραγδαία και αντίστοιχες τάσεις κυριαρχούν και για το μέλλον, με νέες τεχνολογίες και δυνατότητες που ίσως να μην έχετε καν φανταστεί.

Όπως στις προηγούμενες γενιές φάνταζε αδιανόητη η σημερινή εξέλιξη της τηλεόρασης, έτσι αντίστοιχα μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν πράγματα τα οποία ίσως αυτή τη στιγμή να φαίνονται απίστευτα, αλλά στην πραγματικότητα δεν απέχουν πολύ από το να υλοποιηθούν και να τα έχουμε στη διάθεσή μας σύντομα. Ας δούμε κάποιες από αυτές τις τάσεις και τι πρέπει να περιμένουμε σε λίγα χρόνια.

Αλληλεπίδραση με τις εκπομπές

Οι καταναλωτές επιθυμούν να αποτελούν μέρος της εμπειρίας την οποία βιώνουν. Αυτό σημαίνει πως οι παραγωγοί του περιεχομένου θα πρέπει να βρουν έξυπνους και πρακτικούς τρόπους προκειμένου να κάνουν πιο ρεαλιστική τη μετάδοση και να καταφέρουν ο τηλεθεατής να συμμετέχει σε αυτή. Ο τομέας που φαίνεται αρκετά πιο κατάλληλος για αυτή την εξέλιξη είναι οι αθλητικές μεταδόσεις.

Οι τηλεοράσεις του μέλλοντος θα προσφέρουν τη δυνατότητα να βλέπουμε εκτενή στατιστικά για τον αγώνα τον οποίο παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο, να αλλάξουμε τις κάμερες θέασης όποια ώρα επιθυμούμε και να μπορούμε να ανακατευθυνθούμε σε μία πλατφόρμα αθλητικού στοιχήματος για να στοιχηματίσουμε στο παιχνίδι με ένα πάτημα του κουμπιού στο τηλεχειριστήριο.

Παράλληλα, ο χρήστης θα μπορεί να στέλνει τα σχόλιά του για την εκπομπή ή τη μετάδοση την οποία παρακολουθεί, βαθμολογώντας αυτό που βλέπει και γράφοντας τις παρατηρήσεις του για το τι του αρέσει, τι δεν του αρέσει και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί.

Προσαρμοσμένο περιεχόμενο

Η τηλεόραση μέχρι σήμερα κατά κύριο λόγο παρέχει ένα προγραμματισμένο περιεχόμενο, το οποίο δεν σηκώνει και πολλές προσαρμογές.Τελευταία βλέπουμε πως πέρα από την ζωντανή ροή μπορεί κανείς να επιλέξει και συγκεκριμένες εκπομπές προς θέαση και να τις παρακολουθήσει ασύγχρονα. Μιλάμε για εκπομπές οι οποίες έχουν ήδη μεταδοθεί σύμφωνα με το ωριαίο πρόγραμμα.

Η δυνατότητα αυτή αναμένεται να επεκταθεί κι άλλο στο μέλλον, καθώς θα υπάρχει περισσότερο περιεχόμενο διαθέσιμο on demand όπως συμβαίνει με υπηρεσίες όπως το Netflix. Η τηλεόραση θα μπορεί να δίνει από μόνη της ως συσκευή προτάσεις ανάλογα με τις επιλογές και τις συνήθειες του χρήστη και να προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις παρακολούθησης, αντιλαμβανόμενη το τι αρέσει στον ιδιοκτήτη της.

Ακόμα πιο λεπτές συσκευές

Παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια πώς όλο και μεγαλύτερες τηλεοράσεις σε ίντσες είναι διαθέσιμες προς πώληση στην παγκόσμια αγορά. Οι μεγάλες τηλεοράσεις, πλέον, είναι προσιτές οικονομικά όσο ποτέ πριν στο παρελθόν, όμως υπάρχουν και φυσικοί περιορισμοί στα σπίτια, που δεν επιτρέπουν την απεριόριστη αύξηση του μεγέθους.

Ο τομέας στον οποίο υπάρχει περιθώριο βελτίωσης έχει να κάνει με το πόσο λεπτές είναι οι τηλεοράσεις. Η Samsung έχει παρουσιάσει ήδη κάποιες από τις τηλεόρασεις του μέλλοντος, οι οποίες θα είναι λεπτότερες από 5mm, ενώ η TCL έχει δημιουργήσει πειραματικά ένα μοντέλο που δεν ξεπερνά σε πάχος τα 3 mm.

Αυτό σημαίνει ουσιαστικά συσκευές οι οποίες είναι λεπτότερες ακόμα και από τα κινητά που χρησιμοποιούμε αυτή τη στιγμή. Συνεπάγεται, επίσης, μικρότερο βάρος παρότι τα μεγέθη σε ίντσες της οθόνης έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Οι ειδικοί μιλούν πώς είναι πιθανό να δούμε τα επόμενα χρόνια ακόμα και τηλεοράσεις με πάχος μόλις 1 χιλιοστό.

Το τέλος των κυρτών τηλεοράσεων

Οι κυρτές τηλεοράσεις αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να βρίσκονται στη μόδα. Αποτελούν μια επιλογή κυρίως επειδή οι τοίχοι και τα έπιπλα μας έχουν περιορισμένες διαστάσεις και δεν μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνονται για πολύ ακόμα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους της δημιουργίας των κυρτών οθονών.

Ωστόσο, αυτή η τάση φαίνεται ότι μάλλον δεν θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα. Παρότι εμπορικά οι συγκεκριμένες τηλεοράσεις τα πήγαν αρκετά καλά και συνεχίζουν να έχουν πωλήσεις, φαίνεται πως δεν έχουν μέλλον γιατί έχουν σημαντικούς περιορισμούς όσον αφορά τις γωνίες θέασης, ενώ είναι και αισθητά πιο ακριβές. Γενικότερα η αγορά δείχνει να προτιμά τις επίπεδες οθόνες.

Μεγαλύτερες αναλύσεις

Αυτή τη στιγμή οι αναλύσεις 4Κ βρίσκονται στη μόδα και αποτελούν το πρότυπο της εποχής όσον αφορά τον αριθμό των εικονοστοιχείων σε κάθε πάνελ. Το επόμενο βήμα είναι οι τηλεοράσεις και παραγωγές 8Κ που δίνουν ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια και ευκρίνεια.

Ήδη στην αγορά υπάρχουν τέτοιες τηλεοράσεις που δεν είναι μάλιστα πολύ πιο ακριβές σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις σε 4Κ που θεωρούνται αυτή τη στιγμή η πιο τυπική επιλογή. Μία ανάλυση 8Κ, πάντως, απαιτεί τηλεοράσεις μεγαλύτερες των 75 ιντσών, προκειμένου να μπορεί κανείς να απολαύσει τις λεπτομέρειες που μπορεί να του προσφέρει.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ