Η αλήθεια είναι ότι το νέο Cloverfield είναι μία πολύ μέτρια ταινία, με 100% πιθανότητες ότι θα πάτωνε στο box office και αποτελεί ένα πισωγύρισμα για το franchise που έχτισε ο JJ Abrams με προσεκτικές κινήσεις και δημιουργικό μάρκετινγκ. Έχει όμως καμία σημασία αυτό;
To 2016 o Abrams μας απέδειξε ότι είναι μάγκας. Σε μία ταινία που ήταν ένα ανεξάρτητο, πρωτότυπο δημιούργημα (το μετέπειτα 10 Cloverfield Lane), ένα καλό sci-fi horror που ετοιμαζόταν, άλλαξε μερικά στοιχεία και το φινάλε και πρόσθεσε easter eggs για να τη συνδέσει με μια επιτυχία που έβγαλε ο ίδιος 8 χρόνια πριν και που είχε αποκτήσει μικρό αλλά φανατικό κοινό.
Η ιδέα μιας ανθολογίας ταινιών που θα συνδέονται μεταξύ τους αφηρημένα και που μπαίνοντας κάτω από την ομπρέλα Cloverfield θα έπαιρναν ένα έξτρα πουσάρισμα στα ταμεία ήταν έξυπνη. Το viral marketing έπιανε, γιατί το δημιούργησε ο καλύτερος του είδους (o JJ είναι αυτός που δημιούργησε την σύγχρονη τηλεόραση μέσω του LOST και τον τρόπο που μας έκανε να γράφουμε αναλύσεις επί αναλύσεων κρύβοντας στοιχεία και δημιουργώντας μυστήριο) αλλά το σημαντικότερο στοιχείο στο να πετύχει το εγχείρημα, ήταν ότι και οι δύο ταινίες ήταν πολύ καλές.
Η τρίτη, η οποία έρχεται πολύ συντομότερα από τα οχτώ χρόνια που έκανε το 2ο, δεν είναι καλή ταινία. H Paramount έκανε την μαγκιά και την πούλησε στο Netflix, το οποίο έδωσε 50.000.000 για μια ταινία που θάφτηκε από τους κριτικούς. Έκανε λάθος όμως;
Προφανώς και όχι!
Το Netflix δεν έχει ανάγκη από τους κριτικούς, έχει ανάγκη από το buzz. Με 50 μύρια συν τα έξοδα για δύο διαφημίσεις στο Super Bowl έκανε το twitter και το internet ολόκληρο να παραμιλάνε. Και το έκανε με απαράμιλλο στυλ.
Οι διαφημίσεις του Super Bowl έχουν την τάση να δείχνουν την μεγαλοπρέπεια του κάθε brand. Τεράστια κόστη, αμοιβές σε Dinklage και Freeman για να ραπάρουν και μεγάλες ταινίες που σου θυμίζουν τι έρχεται το καλοκαίρι. Το Netflix πέταξε 2 διαφημίσεις οι οποίες παρουσίαζαν μία ταινία που δεν ήξερε πολύς κόσμος και οι προβλέψεις έλεγαν ότι θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο και ταυτόχρονα λες και δεν τους νοιάζει, δήλωσαν:
“Α… ναι, η ταινία είναι διαθέσιμη ξέρεις, μόλις τελειώσεις με τις μαλακίες του Superbowl… τσέκαρε ;)”
Ξαφνικά όλο το twitter μιλάει για αυτούς, ξαφνικά όσοι θέλουν να συμμετάσχουν στην συζήτηση ( στο viral) πρέπει να έχουν συνδρομή. Αν την κλείσεις μετά από λίγο, που ξέρεις τι θα σου σκάσει σε μερικούς μήνες ξαφνικά και θα τρέχεις, ας την έχεις εύκαιρη να κάθεται. Και έτσι όπως έχεις δει το κακό νέο Cloverfield, τσέκαρε μετά το πολύ καλύτερο Altered Carbon που μόλις βγάλαμε…
Και κάπως έτσι ψαρεύεις πελάτες με μαεστρία.
Από την άλλη ο Abrams παρουσίασε μια μέτρια ταινία αλλά κρατιέται επίκαιρος. Γλύτωσε μια χρηματική αποτυχία, που ήταν σίγουρη αν προσθέτονταν και έξοδα διαφήμισης για παγκόσμιο κινηματογραφικό release, και ανακοίνωσε ήδη ότι το τέταρτο μέρος έχει ήδη γυριστεί! Kανείς δεν μας λέει ότι το φημολογούμενο Overlord δεν θα βγει κινηματογράφους… αρκεί να είναι καλούτσικη ταινιούλα και να την πιστέψει η Paramount.
Boom!! Όλοι κερδισμένοι*
*εκτός από τους θεατές προφανώς…
Τάσος «ο αλλοδαπός» Σάμπαρ
Αναλύσεις και κουβέντα κάθε σουκού στο Monkey Bros Show, το μοναδικό άρα και… καλύτερο ελληνικό podcast για ταινίες, σειρές κτλ.