H μέρα που άλλαξε τον τρόπο ερμηνείας του Bruce Dickinson
Music

H μέρα που άλλαξε τον τρόπο ερμηνείας του Bruce Dickinson

Με αφορμή την επίσκεψη του Bruce Dickinson στην χώρα μας, στις 21 Ιουλίου στο πλαίσιο του Release Festival, άρχισα και πάλι να ξεφυλλίζω την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε το 2017 με τίτλο «What does this button do?».

Του Χρήστου Κασσού

Στο βιβλίο υπάρχουν πολλές και σίγουρα ενδιαφέρουσες ιστορίες, αλλά μία συγκεκριμένα μου κέντρισε το ενδιαφέρον λίγο παραπάνω. Μία ιστορία που αν ήταν λίγο διαφορετική ίσως η κληρονομιά των Iron Maiden και του ίδιου του Dickinson να μην ήταν όπως την γνωρίζουμε.

Μεταφερόμαστε στην εποχή που ο τραγουδιστής μόλις είχε προσληφθεί από τους Iron Maiden και στις ηχογραφήσεις του πρώτου album τους μαζί του.

Το πρώτο κομμάτι που ο Dickinson έκανε δουλειά στα φωνητικά ήταν το Number of The Beast. Ο Martin Birtch που είχε αναλάβει την παραγωγή του δίσκου, ήταν γνωστός για την τελειομανία του και την ικανότητά του να βγάζει τον καλύτερο εαυτό μιας μπάντας αλλά μέχρι τότε ο Dickinson δεν είχε συνεργαστεί ποτέ μαζί του.

Οι πρώτοι στίχοι του Number Of The Beast , ήταν και αυτοί που θα ξεκινούσαν την διαδικασία

«I left alone, my mind was blank

I needed time to think

To get the memories from my mind

What did I see? Can I believe?

That what I saw that night was real and not just fantasy?»

Η ηχογράφηση αυτού του συγκεκριμένου σημείου, είχε ήδη κρατήσει πάνω από πέντε  ώρες αλλά ο Birtch δεν φαινόταν με τίποτα ικανοποιημένος, βάζοντας τον τραγουδιστή να κάνει συνεχώς νέα takes.

Iron Maiden 1982 (l-r) Clive Burr, engineer Nigel Green, Dave Murray, Martin Birch, Bruce Dickinson, Steve Harris, Adrian Smith

Η πολύωρη διαδικασία για τέσσερις μόνο στίχους είχε αρχίσει να εκνευρίζει τον Dickinson, που δεν μπορούσε να καταλάβει τι ακριβώς έκανε λάθος και τι δεν άρεσε στον παραγωγό. Ο εκνευρισμός κατέληξε με τον τραγουδιστή να πετάει έπιπλα δεξιά και αριστερά στο studio, ενώ ο Birtch έχασε και αυτός την υπομονή του και έστειλε τον Dickinson –με συνοδεία «γαλλικών»- για διάλειμμά προτρέποντάς τον να σκεφτεί όλα αυτά που του έχει πει ότι πρέπει να κάνει.

Στην ουσία ο παραγωγός προσπαθούσε να του εμφυσήσει την νοοτροπία ότι δεν αρκεί να τραγουδά απλά σωστά τις νότες αλλά πρέπει να δώσει έμφαση και στην ερμηνεία, κατανοώντας κάθε λέξη των στίχων και τι ρόλο έχουν στο κομμάτι. Με λίγα λόγια, ο Bruce Dickinson τα έλεγε σωστά μεν, λίγο «ξύλινα» δε.

Το «υποχρεωτικό» διάλειμμα, βρήκε τον Dickinson να γευματίζει σε κάποιο κοντινό fast food της περιοχής  και αφού ηρέμησε και καθάρισε το μυαλό του, ήταν σε θέση να κατανοήσει πλήρως το τι ακριβώς εννοούσε ο Birtch .

Όταν πλέον γύρισε στο studio, όλα πήραν τον δρόμο τους…

Η συμβολή του Martin Birtch ήταν τόσο επιδραστική που δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο τι Dickinson χρωστάει ένα μεγάλο μέρος της καριέρας του σε αυτόν. Εκείνο το πρωινό της ηχογράφησης του Number of The Beast ήταν και αυτό που μετέτρεψε τον Dickinson από ένα καλό τραγουδιστή, σε έναν από τους κορυφαίους ερμηνευτές .


Το Release Athens 2024 υποδέχεται τους Judas Priest και τον Bruce Dickinson, την Κυριακή 21 Ιουλίου, στην Πλατεία Νερού. Οι Metal Gods του Rob Halford και ο τραγουδιστής / frontman των Iron Maiden, δύο ονόματα που δεν χρειάζονται περαιτέρω συστάσεις και χαρακτηρισμούς, σε μια βραδιά-ορόσημο για τους φίλους του σκληρού ήχου στη χώρα μας. Μαζί τους, ένα απ’τα πιο κομβικά συγκροτήματα της σκηνής, οι Γερμανοί Accept αλλά και οι Αθηναίοι Saturday Night Satan. Εισιτήρια πληροφορίες εδώ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Ακολουθήστε μας στο spotify για νέα μουσική κάθε εβδομάδα. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.