Γιατί τα επιτυχημένα single μένουν πολύ παραπάνω στα charts στην εποχή μας
Music

Γιατί τα επιτυχημένα single μένουν πολύ παραπάνω στα charts στην εποχή μας

Ο Teddy Swims πέτυχε κάτι μοναδικό αυτή την εβδομάδα. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Billboard,  το “Lose Control”, το pop-rock κομμάτι του, έσπασε το ρεκόρ παραμονής στο Billboard Hot 100, μετρώντας πλέον 92 εβδομάδες στο chart.

Έτσι, ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ που μοιραζόταν με το “Heat Waves” των Glass Animals και έγινε το τραγούδι με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής στην ιστορία του chart που μετρά σχεδόν 67 χρόνια.

Παρότι το “Lose Control” έφτασε στην κορυφή μόνο για μία εβδομάδα τον Μάρτιο του 2024, συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά στο chart περισσότερο από έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του – αυτή την εβδομάδα βρίσκεται στο No. 11. Επιπλέον, πέρασε 63 εβδομάδες μέσα στη δεκάδα, ένα ακόμα ρεκόρ.

Όπως δήλωσε ο Alex Tear, αντιπρόεδρος του SiriusXM + Pandora, «η φθορά είναι σχεδόν μηδενική… Το κοινό αποφασίζει τι θέλει να ακούει, και το ‘Lose Control’ έχει ξεκάθαρα καθολική απήχηση».

Πολλά κομμάτια, μεγάλος χρόνος παραμονής

Ο Swims δεν είναι ο μόνος που μένει… κολλημένος στο Hot 100 για μήνες. Πριν το νέο άλμπουμ του Morgan Wallen (“I’m the Problem”) φέρει 29 νέες εισόδους στο chart και ανακατέψει την τράπουλα, η πρώτη εικοσάδα ήταν γεμάτη κομμάτια που είχαν περάσει μήνες ή και πάνω από έναν χρόνο στο Hot 100.

Τραγούδια όπως το “A Bar Song (Tipsy)” του Shaboozey, το “Die With a Smile” από Lady Gaga & Bruno Mars και το “I Had Some Help” του Post Malone με τον Wallen πέρασαν πολλές εβδομάδες στο No. 1. Άλλα, όπως τα “Beautiful Things” του Benson Boone, “Sailor Song” της Gigi Perez και “Espresso” της Sabrina Carpenter, μπορεί να μην έφτασαν ποτέ στην κορυφή, αλλά έμειναν κολλημένα κοντά σε αυτή από τα μέσα του 2024. Ακόμα και το “Luther” των Kendrick Lamar και SZA, παρότι έμεινε 13 εβδομάδες στην κορυφή, είχε ήδη περάσει 12 εβδομάδες στο chart πριν ανέβει στην πρώτη θέση.

Στις 24 Μαΐου, καμία από τις 10 πρώτες θέσεις του Hot 100 δεν ανήκε σε τραγούδι με λιγότερες από 10 εβδομάδες παρουσίας. Ο μέσος όρος εβδομάδων παραμονής για τα τραγούδια της εικοσάδας ήταν 30,35, ενώ πριν πέντε χρόνια (Μάιος 2020) ήταν 18,75. Πριν δέκα χρόνια (Μάιος 2015), μόνο ένα τραγούδι στην εικοσάδα είχε ξεπεράσει τις 30 εβδομάδες.

Γιατί τα τραγούδια μένουν τόσο πολύ στο chart;

Σύμφωνα με την Talia Kraines (στέλεχος του Spotify),  ένα μέρος της απάντησης βρίσκεται στην τεράστια έκρηξη της pop μουσικής το 2024. «Ήταν μια χρονιά γεμάτη καινούριες φωνές και τραγούδια που το κοινό περίμενε χρόνια να ανακαλύψει», λέει. Καλλιτέχνες όπως η Chappell Roan με το “Pink Pony Club” (κοντεύει τις 50 εβδομάδες στο chart) ή η Charli XCX με το “party 4 u” από το 2020 που τώρα μόλις μπήκε στο Hot 100, είχαν έτοιμο υλικό για να εξερευνήσει το κοινό μέσω streaming.

Ο Michael Martin της Audacy τονίζει επίσης πως τραγούδια όπως το “Blinding Lights” και το “Heat Waves” έγιναν hits εν μέσω καραντίνας – μία εποχή που όλοι γύρευαν τη μουσική σαν «comfort food». Το κοινό έβρισκε παρηγοριά σε γνώριμους ήχους και τραγούδια που ήθελε να ξανακούσει.

Αυτό που αλλάζει πλέον, λέει η Kraines, είναι ότι οι δισκογραφικές δίνουν περισσότερο χρόνο για να “ψηθεί” ένα τραγούδι. Παλιότερα, όταν κάτι γινόταν viral στο TikTok, έπρεπε αμέσως να προωθηθεί στο ραδιόφωνο. Πλέον, καλλιτέχνες όπως ο Swims, που υπέγραψε στη Warner το 2019, δουλεύονται σταδιακά πριν κάνουν το μεγάλο “break”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: το “Lose Control” ξεκίνησε από το No. 99 και χρειάστηκε 32 εβδομάδες για να φτάσει στην κορυφή.

Το ραδιόφωνο, το streaming και η εξέλιξη της προώθησης

Η εποχή του streaming έφερε και μια άλλη σημαντική αλλαγή: δεν υπάρχει πια τόσο αυστηρός διαχωρισμός ανάμεσα σε επίσημα singles και κομμάτια από άλμπουμ που κερδίζουν μόνα τους δημοτικότητα. Η Billie Eilish ξεκίνησε το νέο της άλμπουμ “Hit Me Hard and Soft” με το “Lunch” ως επίσημο single, αλλά οι fans αγάπησαν το “Birds of a Feather”, που έγινε ραδιοφωνική επιτυχία χωρίς  να είναι αυτό το σχέδιο, τουλάχιστον στην αρχή.

Ο Tear εξηγεί ότι αυτό που βοηθά ένα τραγούδι να παραμείνει ψηλά είναι η έξυπνη κυκλοφορία των επόμενων singles. Στην παλιά εποχή του ραδιοφώνου, δεν μπορούσαν να παίζονται πολλά τραγούδια του ίδιου καλλιτέχνη ταυτόχρονα. Σήμερα, όμως, οι πλατφόρμες επιτρέπουν να ακούγονται 2, 3 ή και 4 τραγούδια από τον ίδιο καλλιτέχνη, κάτι που κρατά το κοινό αφοσιωμένο χωρίς να κουράζεται.

«Ο κόσμος δεν θέλει να ακούει το ίδιο τραγούδι ξανά και ξανά», λέει ο Tear. «Μπορούμε πλέον να προωθούμε πολλαπλά τραγούδια από έναν καλλιτέχνη ταυτόχρονα — όπως κάνουμε με τη Sabrina Carpenter, τον Benson Boone και τον Teddy Swims».

Η αποδόμηση του mainstream και η νέα εποχή επιτυχιών

Μπορεί να ζούμε στην εποχή του streaming και της πολυδιάσπασης, όμως αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μεγάλες επιτυχίες να διαρκούν περισσότερο. Ο Guy Zapoleon, ραδιοφωνικός σύμβουλος, εξηγεί ότι, επειδή το κοινό έχει τόσες διαφορετικές επιλογές, είναι πολύ πιο δύσκολο για ένα τραγούδι να γίνει τεράστιο hit — αλλά όταν τα καταφέρει, παραμένει για καιρό.

Το καλό νέο είναι ότι το φαινόμενο αυτό δεν αφορά μόνο τα μεγάλα ονόματα. Νέοι καλλιτέχνες όπως οι Doechii, Sombr, Alex Warren, Lola Young και Ravyn Lenae μπαίνουν δυναμικά στην πρώτη δεκάδα, αποδεικνύοντας ότι το κοινό είναι πρόθυμο να αγκαλιάσει καινούριες φωνές δίπλα στα ήδη αγαπημένα του tracks, όπως το “Lose Control”.

Πηγή:billboard.com

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Ακολουθήστε μας στο spotify για νέα μουσική κάθε εβδομάδα. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.

 

Tags: