20 χρόνια City of Evil: Το άλμπουμ που απογείωσε τους Avenged Sevenfold
Music

20 χρόνια City of Evil: Το άλμπουμ που απογείωσε τους Avenged Sevenfold

Τον Ιούνιο θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Avenged Sevenfold και η εμφάνιση τους στο Release Athens, συμπίπτει με μία ημερομηνία σταθμό για το συγκρότημα, αφού γιορτάζουν τα 20 χρόνια από την κυκλοφορία του City of Evil.

Tο τρίτο τους άλμπουμ θεωρείται ως το σημείο που έκαναν το μεγάλο βήμα προς την κορυφή και έπαψαν να είναι «απλά» μια ανερχόμενη metalcore μπάντα από την Καλιφόρνια (βασικά, έπαψαν να είναι metalcore μπάντα) και έγιναν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα του σκληρού ήχου του αιώνα που διανύουμε.

Από το underground στην κορυφή

Μέχρι τότε, οι A7X, όπως τους αποκαλούν οι φαν, είχαν ήδη τραβήξει την προσοχή με τα Sounding the Seventh Trumpet και Waking the Fallen, αλλά κανείς δεν περίμενε το άλμα που θα έκαναν με το City of Evil. Το metalcore ύφος της εποχής, έδωσε τη θέση του σε πιο κλασικές heavy metal και hard rock επιρροές, με έντονα guitar solos, πιο μελωδικά φωνητικά και prog στοιχεία. Στην ουσία, ήταν το άλμπουμ που έδειξε πως οι Avenged Sevenfold δεν είχαν σκοπό να μείνουν στα στενά όρια του είδους.

Ο Synyster Gates και ο Zacky Vengeance έγιναν από τους πιο πολυσυζητημένους κιθαρίστες της σκηνής, ενώ η φωνή του M. Shadows πέρασε από τα harsh vocals σε ένα πιο, μελωδικό στυλ που θυμίζει κλασικούς frontmen του metal. Ήταν μία κίνηση που συζητήθηκε πολύ τότε, αλλά με τον καιρό το κοινό το συνήθισε.

«Ξέραμε ότι με το City of Evil παίρναμε ρίσκο. Αλλά το κάναμε γιατί έτσι νιώθαμε εκείνη τη στιγμή. Δεν θέλαμε να μείνουμε στάσιμοι», έχει δηλώσει ο M. Shadows σε παλιότερη συνέντευξη στο Metal Hammer.

Η ξαφνική επιτυχία

Το City of Evil μπορεί να μην μπήκε αμέσως στα charts με φόρα, αλλά με το που κυκλοφόρησε το single Bat Country” περίπου δύο μήνες μετά, όλα άλλαξαν. Το τραγούδι, εμπνευσμένο από το Fear and Loathing in Las Vegas του Hunter S. Thompson, έγινε αμέσως hit στα ροκ ραδιόφωνα και στο MTV. Το video clip απέσπασε το βραβείο Best New Artist Video στα MTV Video Music Awards του 2006, κάτι που έδωσε τεράστια ώθηση στη δημοτικότητα του συγκροτήματος.

Υποψήφια εκείνη την χρονιά στην ίδια κατηγορία, ήταν μάλιστα η Rihanna. Το βίντεο από τα VMA του 2006 παραμένει μέχρι και σήμερα ατόφια διασκεδαστικό. Από την δυσκολία της πιτσιρίκας τότε (του Miss Shunshine) Abigail Breslin, να προφέρει το όνομα του συγκροτήματος, μέχρι τη δυσφορία στα πρόσωπα του Chris Brown, του Tom DeLonge και την έκπληξη του Jay Z.

Το άλμπουμ έγινε πλατινένιο στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο πωλήσεις, ενώ περιλαμβάνεται σταθερά σε λίστες με τα σημαντικότερα metal άλμπουμ των 2000s. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλές νεότερες μπάντες, ενώ παράλληλα άνοιξε τον δρόμο για το ύφος και τους πειραματισμούς των επόμενων δίσκων τους.

«Με το City of Evil, νιώθαμε σαν να χτίζουμε τη δική μας γέφυρα ανάμεσα στο thrash metal και το hard rock. Θέλαμε solos, θέλαμε μελωδίες, αλλά να κρατήσουμε και την ενέργεια του punk και του metalcore», είπε ο Synyster Gates στο Guitar World το 2015.

City of Evil Τrivia

  • Ο τίτλος City of Evil προέρχεται από μια φράση στο τραγούδι Beast and the Harlot, το οποίο μιλάει για την Πτώση της Βαβυλώνας από την Αποκάλυψη του Ιωάννη.
  • Ο The Rev είχε δηλώσει πως πολλά από τα μέρη των drums γράφτηκαν πρώτα σε… πιάνο, πριν μεταφερθούν στο σετ του.
  • Το σόλο του “Bat Country” έχει ψηφιστεί επανειλημμένα ως ένα από τα κορυφαία της δεκαετίας, με τον Synyster Gates να γίνεται instant guitar hero.
  • Η μπάντα δεν χρησιμοποιούσε πλέον harsh vocals στο άλμπουμ, μετά από ιατρική σύσταση για τις φωνητικές χορδές του M. Shadows—κάτι που, όπως αποδείχθηκε, λειτούργησε υπέρ τους.
  • «Ο γιατρός μου είπε ότι, αν συνεχίσω να ουρλιάζω όπως παλιά, δεν θα τραγουδήσω ποτέ ξανά. Έτσι, άρχισα να δουλεύω φωνητικά με έναν coach της Warner και άκουγα πολύ Chris Cornell και Axl Rose εκείνη την περίοδο», έχει αποκαλύψει ο M. Shadows.
  • «Το γράψαμε σαν soundtrack μιας ταινίας που δεν γυρίστηκε ποτέ. Θέλαμε να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε συνθετικά και πώς μπορούμε να “μιλήσουμε” χωρίς να ουρλιάζουμε», είχε πει ο Zacky Vengeance για το “Strength of the World”.

Ένα άλμπουμ-σταθμός για μια γενιά

Το City of Evil δεν ήταν απλώς ένα καλό άλμπουμ, ήταν το turning point. Εκεί που οι Avenged Sevenfold πήραν την απόφαση να αφήσουν πίσω τους το ακραίο και να φτιάξουν κάτι πιο φιλόδοξο, χωρίς να θυσιάσουν την ταυτότητά τους. Αυτός ο συνδυασμός τεχνικής δεξιοτεχνίας, metal αισθητικής και μελωδίας είναι που το κάνει να ακούγεται ακόμη φρέσκο δύο δεκαετίες μετά. Και μπορεί οι παραδοσιακοί μεταλάδες να μην τους χώνεψαν ποτέ, αλλά αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία.

Και τώρα… Release Athens

20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του City of Evil, οι Avenged Sevenfold είναι σταθερά headliners στα μεγαλύτερα φεστιβάλ της Ευρώπης και της Αμερικής. Και φέτος, για πρώτη φορά, το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να τους δει live στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Release Athens Festival, στις 7 Ιουνίου. Μαζί τους θα είναι και οι Palaye Royale. Όλες οι λεπτομέρειες εδώ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθήστε το Roxx στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι νέα για μουσική, σειρές και ταινίες. Ακολουθήστε μας στο spotify για νέα μουσική κάθε εβδομάδα. Στο instagram μας βρίσκετε εδώ.