Firestarter: Η ιστορία πίσω από το θρυλικό βίντεο που έκανε ίνδαλμα για μια ολόκληρη γενιά τον Keith Flint
Στις 4 Μαρτίου του 2019 η είδηση της αυτοκτονίας του Keith Flint ήρθε να σκορπίσει θλίψη στον κόσμο της μουσικής αλλά και στα εκατομμύρια των οπαδών των Prodigy σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ένα συγκρότημα που έσπασε τα στεγανά και τις κατηγοριοποιήσεις και αγαπήθηκε από οπαδούς όλων των ειδών μουσικής. Και το «πρόσωπο» αυτής της μπάντας δεν ήταν άλλο από τον punk «διάβολο» με το πράσινο μαλλί-φράχτη που έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς τη δεκαετία του ’90.
Οι Prodigy ήταν ήδη μεγάλο όνομα, αφού το δεύτερο άλμπουμ τους, Music for the Jilted Generation, που κυκλοφόρησε το 1994 πήγε κατευθείαν στο νούμερο 1 των αγγλικών charts και έβγαλε μία σειρά από επιτυχημένα singles.
Τα No Good, Voodoo People, Poison και Their Law έπαιζαν παντού, ενώ πέρασαν για δεύτερη φορά από τη χώρα μας με την συναυλία στο Θέατρο Βράχων, να μένει στην ιστορία για τα επεισόδια και την τελική διακοπή της.
Ήταν όμως το τραγούδι που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του 1996, αυτό που τους σημάδεψε για πάντα και τους έκανε superstars. To Firestarter ήταν το πρώτο single από το τρίτο άλμπουμ τους, The Fat of the Land, που θα ερχόταν πολύ αργότερα (το καλοκαίρι του 1997) και τους βρήκε να πειραματίζονται ακόμα περισσότερο με τα sample ηλεκτρικής κιθάρας, ενώ ήταν το πρώτο που περιελάμβανε φωνητικά από τον Keith.
Το βίντεο που συνόδευε το τραγούδι είναι εμβληματικό και μας παρουσίασε το νέο punk λουκ του Keith Flint που τον χαρακτήρισε για το υπόλοιπο της καριέρας του.
Ο αρχηγός της μπάντας, Liam Howlett, έχει πει ότι το αρχικό βίντεο που είχαν γυρίσει για το τραγούδι, δεν δημοσιεύθηκε ποτέ, αφού το τελικό αποτέλεσμα δεν άρεσε σε κανέναν.
Σε αυτό ο Keith φορούσε έναν ζουρλομανδύα και μπροστά αναπηδούσε μία χρωματιστή μπάλα, ενώ το τελικό αποτέλεσμα ήταν έγχρωμο. Ξόδεψαν για τα γυρίσματα περίπου 100.000 λίρες που ήταν και το μεγαλύτερο μέρος του μπάτζετ που τους είχε δώσει η εταιρεία.
Έτσι, έμειναν σχεδόν χωρίς λεφτά αλλά και χωρίς βίντεο.
Με ελάχιστο μπάτζετ στη διάθεση τους, στράφηκαν στον σκηνοθέτη, Walter Stern, με τον οποίο είχαν δουλέψει σε τρία βίντεο από το προηγούμενο άλμπουμ.
Μπήκαν στον εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό, Aldwych, στο Λονδίνο και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Μικρή λεπτομέρεια. Το ασπρόμαυρο τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν η αρχική πρόθεση της μπάντας, απλά δεν τους είχαν μείνει άλλα λεφτά για να το κάνουν έγχρωμο.