Οι Evanescence στο Roxx: Τι άνθρωπος είναι η Amy Lee και ο εφιάλτης των ταξιδιών στην εποχή της πανδημίας
News

Οι Evanescence στο Roxx: Τι άνθρωπος είναι η Amy Lee και ο εφιάλτης των ταξιδιών στην εποχή της πανδημίας

Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown πίσω στον Απρίλιο του 2020, οι Evanescence είχαν παρουσιάσει ένα νέο single, το Wasted on you, που θα αποτελούσε την πρώτη γεύση για το επερχόμενο άλμπουμ τους. Ακολούθησαν πολλά ακόμα single αλλά χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος για να ακούσουμε ολόκληρο το Bitter Truth, την πρώτη νέα δουλειά τους μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια.

Η μπάντα δούλεψε σκληρά μέσα στην καραντίνα για να μπορέσει να ξεπεράσει τις δυσκολίες που προκαλούσαν οι περιορισμοί στα ταξίδια, αλλά τα περισσότερα μέλη μπορούσαν να τα πουν από κοντά αφού είχαν έδρα το Νάσβιλ.

Δεν συνέβη το ίδιο όμως και για την Jen Majura που παίζει κιθάρα στους Evanescence από το 2016 και παρέμεινε εγκλωβισμένη στη Γερμανία όλο αυτό το διάστημα. Το Roxx μίλησε με τη Jen για τη διαδικασία δημιουργίας του Bitter Truth, την εμπειρία να συνεργάζεται με την Amy Lee και την τρελή προσπάθεια της να φτάσει κάποια στιγμή στις Η.Π.Α. που δεν στέφθηκε από επιτυχία.

H κουβέντα με την Jen έγινε πριν από μερικές εβδομάδες και ακόμα και τότε παρέμενε στη Γερμανία, χωρίς το ταξίδι στις Η.Π.Α. να μοιάζει εφικτό.  «Είμαι στη Γερμανία για περισσότερο καιρό από όσο μπορώ να θυμηθώ. Η τελευταία φορά που πέρασα τόσο χρόνο στο σπίτι μου ήταν 16-17 χρόνια πριν. Είναι τρελό. Όταν έγινε το πρώτο lockdown πέρυσι τον Μάρτιο, πίστεψα ότι θα είναι ένα μικρό διάστημα που θα μοιάζει με διακοπές. Μετά από τρεις μήνες άρχισα να ανυπομονώ για την επιστροφή σε κανονικές συνθήκες. Και πλέον είναι απλά μια τρέλα. H τελευταία φορά που ήμουν μαζί με την υπόλοιπη μπάντα ήταν τον Φεβρουάριο του 2020. Θυμάμαι ότι στα τέλη Ιανουαρίου παίξαμε ένα σόου στο Λος Άντζελες και μετά πέταξα στο Νάσβιλ για να δουλέψω με την Amy σε τέσσερα τραγούδια για το νέο μας άλμπουμ. Μετά από αυτό το session αποχαιρετιστήκαμε και ήταν ένα τόσο ευχάριστο συναίσθημα, αφού νομίζαμε ότι θα τα πούμε ξανά τον επόμενο μήνα. Και ακριβώς μετά συμβαίνει αυτή η μαλακία.Αν κάποιος μου έλεγε ότι δεν θα μπορώ να δω τους φίλους μου για τόσο μεγάλο διάστημα θα γελούσα. Τα τελευταία τρία είχα χρόνια είχα περάσει πολύ περισσότερο καιρό στις Η.Π.Α από ότι στη Γερμανία και τώρα είναι αδύνατο να φτάσω μέχρι εκεί».

 Κατά τη διάρκεια του lockdown είδαμε πολλά συγκροτήματα να παρουσιάζουν βίντεο όπου το κάθε μέλος βρισκόταν σε διαφορετική τοποθεσία. Οι Evanescence το έκαναν πολλές φορές και συνήθως μόνο η Jen ήταν αλλού. Λίγες ώρες πριν την κουβέντα μας είχε δοθεί στη δημοσιότητα ένα βίντεο από τα γυρίσματα του Better Without you. «Όταν γυρίσαμε το βίντεο για το Better Without You και είναι κάτι που κάναμε και για άλλες περιστάσεις όπως κάποια livestream, η Amy και τα άλλα παιδιά μπόρεσαν να συγκεντρωθούν στο Νάσβιλ, ενώ ο Τιμ ήταν στο Σακραμέντο και εγώ στη Γερμανία. Το περίεργο σε αυτές τις συνθήκες είναι ότι ήμουν στο στούντιο και κλείνω τα μάτια με τα ακουστικά και παίζω κιθάρα και νιώθεις ότι είσαι μαζί με την μπάντα. Μετά όμως ανοίγεις τα μάτια και βλέπεις ότι είσαι μόνη σε ένα μεγάλο χώρο. Είναι πολύ παράξενο. Το έχω κάνει πολλές φορές και στέλνω τα αρχεία. Συνήθως δεν βλέπω το τελικό αποτέλεσμα μέχρι να προβληθεί και όταν τελικά το βλέπω ενθουσιάζομαι αφού είναι σαν να είμαι εκεί».

 Όλο αυτό το διάστημα προσπάθησε αρκετές φορές να ταξιδέψει στις Η.Π.Α. Πρόσφατα για ένα live streaming έφτασε πιο κοντά από ποτέ, αφού το πλάνο αν και δύσκολο έμοιαζε εφικτό. Όπως θα διαβάσετε όμως τελικά τα εμπόδια εμφανίζονταν συνεχώς μέχρι που τελικά πάλι έμεινε με τη βαλίτσα στο χέρι.  «Για την live stream εμφάνιση που κάναμε με τα Cooper Tires, το πλάνο ήταν να πάω στις Η.Π.Α. Τελικά όμως ήταν ένα εφιάλτης. Μου τηλεφώνησε ο tour manager την Παρασκευή και μου είπε να ετοιμάσω βαλίτσες γιατί θα πετούσα το Σαββατοκύριακο. Μου είπε να κάνω τεστ και να είμαι έτοιμη. Ενθουσιάστηκα και μόνο από την προοπτική ότι θα πήγαινα ξανά στις Η.Π.Α. και θα έβλεπα την Amy και τα άλλα παιδιά. Πάω στον γιατρό κάνω το τεστ και μου λέει θα έχεις το αποτέλεσμα σε 48 ώρες. Υπολόγισα τις ώρες και θα πετούσα Κυριακή στις 12, ενώ τα αποτελέσματα θα έφταναν στις 11. Άρα θα προλάβαινα. Ετοιμάζω τις βαλίτσες μου φτάνω στο αεροδρόμιο αλλά το αποτέλεσμα του τεστ δεν ήρθε. Θα ταξίδευα στην Αμερική μέσω Κωνσταντινούπολης γιατί δεν υπήρχε άλλος τρόπος. Θα έπρεπε να κάνω καραντίνα σε ξενοδοχείο για 14 ημέρες αλλά δεν είχα πρόβλημα. Επειδή δεν είχα το τεστ άλλαξα την πτήση για την επόμενη ημέρα. Έπρεπε να κάνω ξανά τεστ και πλήρωσα 130 ευρώ για να βεβαιωθώ ότι θα έχω τα αποτελέσματα σε έξι ώρες. Στο μεταξύ άλλαξαν και οι ενδιάμεσοι σταθμοί στις Η.Π.Α οπότε αγχώθηκα  ακόμα περισσότερο για το αν θα προλάβω. Ζήτησα μισή ώρα για να το σκεφτώ, αλλά τρία λεπτά αργότερα με παίρνει ξανά ο μάνατζερ και μου λέει ότι η Τουρκία μετατράπηκε σε κόκκινο προορισμό με υψηλό ρίσκο για την πανδημία. Έτσι ακόμα και αν πέρναγα τις 14 ημέρες καραντίνας δεν ήταν σίγουρο ότι θα υπήρχαν πτήσεις για τις Η.Π.Α ή για να επιστρέψω στη Γερμανία, έτσι υπήρχε κίνδυνος να κολλήσω στην Τουρκία. Τότε είπα ότι όχι δεν θα το κάνω».

Η διαδικασία δημιουργίας του Bitter Truth ξεκίνησε πίσω στο 2019 και ήταν φυσικά περιπετειώδης. «Το ξεκίνημα των ηχογραφήσεων έγινε χωρίς εμένα, κάτι που δεν με πειράζει φυσικά, γιατί ήταν όλοι μαζί στις Η.Π.Α. Η μοναδική φορά που γράψαμε όλοι μαζί ήταν μετά από ένα σόου στον Καναδά. Η Amy έκλεισε μία πανέμορφη έπαυλη και περάσαμε όλο το διάστημα μαζί. Τρώγαμε μαζί και ο Will είναι καταπληκτικός μάγειρας. Μετά ήταν εκείνο το διάστημα στο στούντιο τον Φεβρουάριο του 2020 και φυσικά μετά έγιναν όσα έγιναν. Αυτό που κάναμε ήταν να μαζεύονται όλοι στο στούντιο στο Νασβιλ, έγραφαν ηχογραφούσαν και μετά μου έστελναν τα αρχεία. Το μεγαλύτερο θέμα για μένα ήταν να ηχογραφώ χωρίς κανέναν μαζί μου. Όταν είσαι στο στούντιο είναι εκεί ο παραγωγός και τα μέλη της μπάντας. Η Amy θα μου έλεγε αν της αρέσει κάτι και να το δοκιμάσω ξανά, ξέρεις μία γνώμη ακόμα για αυτό που κάνω. Αλλά ηχογραφούσα και μετά τίποτα, σιωπή. Έτσι αναρωτιόμουν αν αυτό που έκανα ήταν αρκετά καλό, γιατί είμαι τελειομανής. Έτσι δεν περίμενα την απάντηση τους, απλά το έγραφα ξανά και ξανά μέχρι να είμαι ικανοποιημένη. Στο τέλος είχα χιλιάδες ηχογραφήσεις και αποφάσισα ότι πρέπει να τα στείλω. Έτσι μετά από αυτό το άγχος, τα στέλνω και ο Nick μου απαντάει απλά, καταπληκτικό.

Εκτός από τις κιθάρες, η Jen Majura έχει συμβολή στο Bitter Truth και στα φωνητικά και δηλώνει υπερήφανη για το γεγονός ότι στέκεται δίπλα στην Amy Lee. «Ειδικά για το Better without you, αυτό που μου έστειλαν, ακουγόταν τόσο καλό και τόσο ολοκληρωμένο που δεν ήθελα να παίξω απλά από πάνω για να πάρω credit. Δεν θα έβαζα έξτρα κιθάρες αν το τραγούδι δεν το απαιτεί. Έτσι έστειλα μήνυμα στην Amy και της είπα ότι δεν χρειάζεται να βάλω άλλες κιθάρες από πάνω. Στις ζωντανές εμφανίσεις φυσικά θα το κάνω, αλλά στο στούντιο δεν χρειαζόταν. Ήταν τέλειο. Και μου απαντάει, ωραία, τραγούδα. Οπότε τραγούδησα! Χρησιμοποίησα κάποιες ιδέες μου για τη γέφυρα και τελικά κατέληξα να κάνω φωνητικά σε πολλά τραγούδια.   Και είμαι πολύ περήφανη γιατί είναι το πρώτο άλμπουμ των Evanescence που έχει γυναικεία φωνητικά άλλα εκτός της Amy. Όταν μου ήρθαν οι κόπιες του άλμπουμ άνοιξα γρήγορα το βιβλιαράκι και είδα δίπλα στο όνομα εκτός από τις κιθάρες και τα φωνητικά. Ενθουσιάστηκα».

Ένα από τα πιο βαρβάτα τραγούδια του δίσκου είναι το εναρκτήριο Broken Pieces Shine και μπαίνουμε στη διαδικασία να μάθουμε κάποια παραπάνω πράγματα για τη δημιουργία του. «Το Broken Pieces Shine στην ουσία γεννήθηκε με εμένα και την Amy να οδηγούμε πηγαίνοντας σε ένα μανάβικο στον Καναδά. Ήμασταν στο αυτοκίνητο και της είχα στείλει την ιδέα μου για το intro με αυτό τον industrial ήχο. Της άρεσε πάρα πολύ και ήθελε να το δουλέψουμε. Για εμένα προσωπικά αυτό είναι το τραγούδι με το μεγαλύτερο νόημα σε ολόκληρο το άλμπουμ. Αντιπροσωπεύει τις δυσκολίες που μπορεί να περνάμε ειδικά σε αυτή την εποχή της πανδημίας. Είναι πολύ προσωπικό και όμορφό το συναίσθημα που μου δημιουργεί. Είπα στην Amy ότι θα μου είναι δύσκολο να κάνω φωνητικά στις συναυλίες σε αυτό το τραγούδι χωρίς να με πιάσουν τα κλάματα».

Πώς είναι όμως να δουλεύεις σε μία μπάντα σαν τους Evanescence και πως είναι σαν άνθρωπος η Amy Lee; «Το να δουλεύεις σε μία μπάντα σαν τους Evanescence δεν είναι κάτι απλό. Δεν είναι απλά μία δουλειά και το ξέρω αυτό. Είμαι τρομερά ευγνώμων για όλα αυτά που βιώνω και τις εμπειρίες που αποκτώ με την Amy και τα άλλα παιδιά. Πότε δεν αντιμετώπισα την Amy ως κάτι απόμακρο, μία θέα ή κάτι τέτοιο. Την γνώρισα έναν Ιούλιο πριν από έξι χρόνια και κάναμε παρέα. Περάσαμε χρόνο μαζί για να γνωριστούμε καλύτερα. Κάναμε μεγάλους περιπάτους και μιλούσαμε για τη ζωή, τις οικογένειες μας και απλά χαζά πράγματα όπως το sex and the city και το φαγητό. Και γρήγορα καταλάβαμε ότι τα λέμε καλά. Έχουμε το ίδιο χιούμορ, την ίδια συμπεριφορά απέναντι στη δουλειά. Είναι προνόμιο και είμαι ευγνώμων που μπορώ να δουλέψω με έναν τόσο ταλαντούχο άνθρωπο. Την εκτιμώ ως φίλη για τόσα πολλά πράγματα. Ξέρει τι θέλει, έχει μια δυνατή προσωπικότητα, είναι μια καταπληκτική μουσικός και είναι πολύ καλή με την παραγωγή μουσικής. Ο περισσότερος κόσμος δεν το ξέρει αυτό. Σκέφτονται ότι είναι γυναίκα, άρα χρειάζεται άντρα παραγωγό. Είναι χαζό. Όχι, δεν χρειάζεται είναι φανταστική. Έχω μάθει πολλά από όλους τους. Όταν έχεις ανοιχτό μυαλό μπορείς να μάθεις κάτι σε κάθε βήμα που κάνεις. Όσον αφορά στο τραγούδι, πέρασα πολύ καλά στην περιοδεία για το synthesis. Κάθε φορά ερχόταν η Amy και μου έλεγε να τραγουδήσω και σε κάποιο άλλο κομμάτι. Στην σκηνή την έβλεπα πως κινείται, τι ανάσες παίρνει, τι δύναμη βάζει. Στο Lithium ήταν στο πιάνο και τραγουδούσαμε μαζί, ήταν πολύ όμορφο».

Οι Evanescence έχουν ήδη προγραμματίσει τις επόμενες ζωντανές εμφανίσεις τους αφού θα περιοδεύσουν στην Αμερική μαζί με τους Halestorm μέσα στη χρονιά ενώ το 2022 θα πραγματοποιηθεί και η κοινή περιοδεία με τους Within Temptation που αναβλήθηκε πολλές φορές λόγω της πανδημίας. «Ανυπομονώ να ανέβω ξανά στη σκηνή. Έχω συζητήσει με πολλούς μουσικούς για το θέμα. Αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε και εγώ προσωπικά έχω αυτό το άγχος αν θα μπορώ να το κάνω ξανά όπως πριν. Είμαι εντελώς εκτός κλίματος. Τη μία μέρα πάω να κάνω μαθήματα στη μουσική σχολή και την άλλη μέρα είμαι πτώμα στην κούραση. Και δεν είναι γιατί αν θυμηθώ πώς ήταν η ζωή μου πριν, με ταξίδι για 36 ώρες, αϋπνίες ή jetlag. Φοβάμαι ότι ίσως δεν έχω τις αντοχές πλέον. Αυτή είναι η ειλικρινής απάντηση. Αλλά την ίδια ώρα εμπιστεύομαι τις εμπειρίες μου από τη ζωή και πιστεύω ότι θα συνηθίσω ξανά αν και μπορεί να είναι λίγο εξαντλητικό στην αρχή. Ανυπομονώ όμως γιατί μου έχει λείψει τόσο πολύ και είναι όλη μου η ζωή».

Πριν κλείσουμε την κουβέντα μας με την Jen μας λέει τι άκουσε περισσότερο μέσα στην καραντίνα. «Έχω μεγάλη ποικιλία στα ακούσματα μου και όχι μόνο metal. H αγαπημένη μου μπάντα είναι οι Freak Kitchen από τη Σουηδία. Ακούω πολύ Billie Eilish. Στο κανάλι μου στο youtube κάνω βίντεο με διαφορετικά στυλ μουσική και προσπαθώ να εξηγώ τι είναι αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν, ενώ στο τέλος γράφω ενάμιση λεπτό σε αυτό το στυλ. Έτσι έφτασα στο dubstep και κατέληξα να ακούω πολύ Skrillex.  Ακούω επίσης πολύ Arch Enemy, Lamb of God. Δεν περιορίζω τον εαυτό μου όταν ακούω μουσική».

Τέλος ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τους Evanescence για την επόμενη φορά που θα έρθουν στην Ελλάδα και η Jen θυμάται ότι όταν έπαιξαν στη χώρα μας πίσω στο 2017 είχε καύσωνα με 45 βαθμούς. «Ήμουν ενθουσιασμένη, ήταν η πρώτη μου φορά στην Ελλάδα, ήθελα να περπατήσω στις τοπικές αγορές, να δοκιμάσω φαγητό. Και είχε τόση ζέστη, άνοιγα το παράθυρο και ήταν σαν να άνοιγα φούρνο. Δυστυχώς πέρασα όλο τον χρόνο μου στο ξενοδοχείο. Κρίμα. Ήταν δύσκολα ακόμα και στη σκηνή, ελπίζω την άλλη φορά να είναι καλύτερα».

Το Bitter Truth των Evanescence κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τη Sony Music και την Panik Records.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ